یکارشناس مسائل مذهبی در بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره امام امت و شهدای ۱۵ خرداد، گفت: شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب، پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل‌مقایسه نیست و او ودیعه‏ خدا برای ما، حجت و نشانه‏ عظمت الهی بود.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۷۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام کاظم خوش‌خوی در آیین گرامی داشت رحلت حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که در شهر بهاباد برگزار شد، از اندیشه و افکار امام امت به‌عنوان میراث ماندگار در جهان اسلام یادکرد و افزود: می‌توان با ارج نهادن به آن به حیات این انقلاب نیرویی دوباره بخشید.

وی اضافه کرد: امام راحل شخصیتی منحصربه‌فرد بود و با نگاه ژرفی که داشت شهدا و رزمندگان اسلام را باعزت نفس پرورش داد و آن‌ها رمز ماندگاری و حیات این نظام شدند.

خوش‌خوی تصریح کرد: آن بزرگوار، قوت ایمان را با عمل صالح، و اراده‏ پولادین را باهمت بلند، و شجاعت اخلاقی را با حکمت، و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، و صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست، و تقوا را با سرعت و قاطعیت، ابهت و صلابت رهبری را با عطوفت و خلاصه بسی خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه‏ آن قرن‌ها بندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود، همه را باهم داشت.

خوش‌خوی بابیان اینکه امام امت، علمدار اسلام ناب محمدی (ص) بود، اظهار کرد: روزی که ما پشت سر امام عزیز و علمدار اسلام ناب محمدی (ص)، شعار‌های اسلام واقعی را مطرح ‏کردیم، می‌دانستیم که دشمنان، قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها در مقابل ما صف‌آرایی می‌کنند، زیرا در صدر اسلام هم همین‌گونه بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: مسیری که امام امت برای انقلاب ترسیم کردند، سال‌هاست که ملت ایران بر اساس آن حرکت می‌کند، خط عظمت اسلام و مسلمانان و دفاع از محرومان و مستضعفان در سراسر عالم است، راهی است که ملت ایران را در دنیا، به ملت زنده، سرافراز، مستقل و فعال‌ترین ملت‌های دنیا درآورده است.

۱۴ خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای خویش امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ است و همچنین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزه ملت آزادیخواه ایران علیه استبداد و استعمار است که بانام، اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی ناگسستنی دارد.
فارس/
 
ارسال نظرات