خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان همدان در گفت وگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان همدان گفت: ویژگی مجاهدان قیام 15 خرداد را می‌توان تشخیص به موقع و شجاعت در اقدام و عمل به هنگام دانست که این دو ویژگی نیز امروزه باید در بین مردم ظهور پیدا کند.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۸۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

ویژگی مجاهدان قیام 15 خرداد تشخیص به موقع و شجاعت در اقدام و عمل به هنگام بودحجت الاسلام محمد تیموری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت 15 خرداد ماه اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه فتح به دو گروه اشاره می‌کند؛ اول گروهی که از جان ومال و آبروی خود گذشتند ودر زمانی که پیامبر(ص) در اوج غربت و تنهایی بود با یاری ایشان فتح و نصرت را برای اسلام به ارمغان آوردند و دومین گروه گروه‌هایی هستند که بعد از دیدن فتح و نصرت به اسلام گرویدند.

وی با اشاره به اجر و پاداش الهی به دو گروه گفت: وقتی اندکی تأمل کنیم گروه اول قابل مقایسه با «یدخلون فی دین الله افواجا» نیست یعنی مصداق این آیه شریفه گروه دوم هستند هرچند دو گروه مأجور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان همدان افزود: شهدا، جانبازان و مجاهدان قیام 15 خرداد در ردیف گروه اول هستند، اینها بودند که در ابتدای قیام و در غربت و تنهایی امام خمینی (ره) در زمانی که اکثر مردم حتی امکان مبارزه علیه رژیم را بی‌فایده می‌دانستند به میدان آمدند و زمینه انقلاب بزرگ اسلامی را فراهم کردند.

وی گفت: با اشاره به حرکت ارزشمند مردم در 15 خرداد گفت: جایگاه قیام 15 خرداد در انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه و به عبارتی بی‌نظیر است.

تیموری تصریح کرد: ویژگی مجاهدان قیام 15 خرداد را می‌توان تشخیص به موقع و شجاعت در اقدام و عمل به هنگام دانست که این دو ویژگی نیز امروزه باید در بین مردم ظهور پیدا کند.

وی ابراز داشت: امروز هم بعد از گذشت پنج دهه از قیام 15 خرداد تشخیص به موقع و عمل به هنگام بوده که انقلاب را بارها از بحران‌ها و فتنه‌ها به سلامت عبور داده است و برای رسیدن به تمدن اسلامی و عصر ظهور باید این دو ویژگی را در جامعه تقویت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات