شهید خلبان امیر اسلامی در نخستین ماموریتش به کرمان بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر می‌شود و آرزوی شهادت می‌کند و حالا یادگاری از خود بجا گذاشته به نام" آرش" نوزاد پسر یک ساله‌ای که روز اربعین پدر شهیدش با سالروز تولد او در پانزدهم خرداد مصادف شده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۱۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
آرزو علومی مولف و نویسنده کتاب در دست تدوین دانشنامه مشاهیر و مفاخر شهرستان تربت حیدریه در خصوص زندگی نامه شهید خلبان امیر اسلامی به خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی گفت: امیر اسلامی ملکی متولد ۱۳ تیر ۱۳۶۶ در محله باغسلطانی، برج عابد تربت حیدریه بود که تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابوریحان بیرونی، راهنمایی را در مدرسه امام جواد علیه السلام و تحصیلات متوسطه را در رشته تجربی دبیرستان امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان تربت حیدریه گذراند.
 
وی می‌افزاید: بعد از پایان خدمت سربازی از طریق کنکور سراسری در سال ۱۳۸۸ وارد دانشگاه نیروی انتظامی ناجا تهران شد و بعد از اینکه نفر اول علمی، نظامی در رسته راهور راهنمایی رانندگی (مهندسی ترافیک) این دانشگاه گردید از هواپیمایی نیروی انتظامی درخواست داده شد که از بین نفرات ممتاز رسته‌های چند گانه دانشگاه انتظامی نفرات توانمند، ممتاز و متعهد برای طی دوره خلبانی معرفی شوند.
 
علومی خاطر نشان می‌کند: شهید امیر اسلامی از بین نفرات هم دوره در دانشگاه بعنوان یکی از دانشجویان برتر علمی، انتظامی انتخاب و بخاطر توان بالای علمی و نظامی اش بلافاصله توسط فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی بمنظور طی دوره خلبانی بورسیه شد و بلافاصله برای طی دوره به مرکز آموزش علوم هوانوردی معراج اعزام و پس از گذراندن موفق دوره، توانست با اخذ مدرک cpl و بعنوان خلبان دوم فارغ التحصیل شود.
 
وی اضافه می‌کند: این خلبان شهید بعد از ورود به هواناجا و انجام خدمت در کسوت خلبان، پرواز‌های ماموریتی ناجا را با حدود ۵۰۰ ساعت پرواز عملیاتی و شناسایی در اقصی نقاط کشور از جمله تهران، کرمان، زاهدان، رشت، ارومیه انجام داد و توانست به عنوان اولین نفر از بین هم دوره‌ای هایش و با کسب رتبه اول به خلبان یکمی هواپیمای سسنا ۲۰۶ ارتقا یابد. آرزو علومی می‌افزاید: شهید اسلامی مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی فناوری هوانوردی _خلبانی (مدرک IR خلبانی) را سال ۱۳۹۶ از دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران اخذ کرد و از سال ۱۳۹۴ بعنوان مدیر امور دانشجویی مجتمع آموزش عالی هوایی ناجا و مسئول برگزاری دوره‌های خلبانی بوده که تا قبل از شهادتش عهده دار این مسئولیت نیز بود.
 
مولف و نویسنده کتاب در دست تدوین دانشنامه مشاهیر و مفاخر شهرستان تربت حیدریه در ادامه اظهار داشت: بر اساس مقررات پروازی از بین خلبانان با دانش و مهارت پروازی بالا برای طی دوره معلم خلبانی استفاده می‌شود و شهید خلبان سروان امیر اسلامی ملکی که به عنوان نفر اول دوره آموزش و ارشد دوره خلبانی یکمی انتخاب شده بود، منتخب دوره معلم خلبانی هواپیمای سسنا ۲۰۶ نیز شد و بعد از گذراندن دوره‌های زمینی و تئوری، پرواز‌های آموزشی اش آغاز می‌شود.
 
علومی گفت: برادر شهید (امین اسلامی ملکی) مسئول واحد مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان ارتش کرمان می‌گوید امیر هر دو ماه یکبار ده روز به کرمان ماموریت داشت و بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اولین ماموریتش به کرمان بر سر مزار سردار سلیمانی حاضر شد و از خدا خواست مانند حاج قاسم با افتخار شهید شود که این خواسته خیلی زود اجابت شد و مشیت الهی بر این قرار گرفت که این جوان مومن و متعهد که سال‌ها در راه امنیت وطن خدمت صادقانه انجام داده بود در پی سقوط هواپیمای آموزشی ناجا “سسنا ” که از فرودگاه «بیشه کلاه» محمود آباد به مقصد تهران در حال پرواز بود روز سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۷ بعد از ظهر در منطقه سلمانشهر مازندران حین عملیات انتظامی، به مقام رفیع شهادت نایل و بدین گونه پرونده پرواز‌ها و ماموریت هایش بسته شد.
 
وی بیان می‌کند: این شهید والامقام در مرداد سال ۱۳۹۷ ازدواج کرد و حالا یادگاری از خود بجا گذاشته به نام” آرش» نوزاد پسر یک ساله‌ای که روز مراسم چهلم پدر شهیدش با سالروز تولد او پانزده خرداد ۱۳۹۹ مصادف شده است.
 
سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در مراسم تشییع پیکر خلبان شهید اسلامی ملکی و همکار خلبانش شهید علی عیدی روز سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ستاد هوا ناجا نیروی انتظامی تهران گفت:: ” شهید امیر اسلامی از افسران هوا ناجا نزدیک به ۵۰۰ ساعت پرواز در طول مدت خدمت خود داشته و از بهترین خلبان‌های ما در یگان هوایی ناجا بود.
 
وی افزود: این شهید، نامزد حضور در دوره استاد خلبانی بود که در آینده‌ای نزدیک در شرف اخذ درجه استاد خلبانی بوده است.
 
وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای خلبان به لحاظ شرایط کرونایی موجود در کشور مظلومانه برگزار شد، بیان داشت: امیدوارم این شهدا با سید شهیدان، امام حسین علیه السلام محشور شوند. سردار محمد نیک نژاد فرمانده یگان هوا ناجا نیز در مراسم تشییع پیکر شهید در تهران می‌گوید:” ایشان با تلاش و پشتکاری که داشتند در نیروی انتظامی استخدام شدند و برای سپری کردن دوره‌های آموزش خلبانی به استان اصفهان اعزام شد و پس از آموزش خلبانی به هواپیمایی ناجا مراجعه کرد و با تلاش و جدیت در کارهایش توانست مدرک خلبان یکمی را اخذ کند.
 
وی می‌افزاید: خلبان شهید به دلیل اینکه از نیرو‌های متخصص و کاربلد ما بودند از آن‌ها در این ماموریت استفاده کردیم که متاسفانه در مسیر بازگشت دچار سانحه هوایی شدند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. همسر شهید خلبان اسلامی ملکی هم در این مراسم به نقل از شهید اظهار کرد: همسرم شهادت را خیلی دوست داشت و این راه را از همان ابتدا انتخاب کرده بود و همواره از من می‌خواست برای شهادتش دعا کنم و این نکته را یادآوری می‌کرد که من در جایگاهی که قرار گرفته ام مدیون زحمات سازمان و مردم کشورم هستم و تا جایی که بتوانم باید پرواز‌ها و ماموریت‌هایی که بر عهده من گذاشته می‌شود را به درستی انجام دهم و آرزو داشت که بتواند دینش را اینگونه به مردم کشورش ادا کند. پیام فرمانده نیروی انتظامی ایران “سردار حسین اشتری” در پی شهادت دو تن از خلبانان هوا ناجا و از سبز پوشان نیروی انتظامی: انالله و انا الیه راجعون در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی ناجا در منطقه سلمانشهر مازندران متاسفانه دو تن از همکاران فداکارمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند اینجانب ضمن تبریک و تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به خانواده بزرگ نیروی انتظامی و بیت مکرم شهدای عزیز، از درگاه خداوند متعال برای دو شهید بزرگوار آرزوی علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرتیپ پاسدار حسین اشتری پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 
ارسال نظرات
پر بیننده ها