‍ دادستان شهرستان تربت جام :

اجرای قانون عین عدالت است

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام در نشت خبری با اصحاب رسانه گفت:دادستانی وظیفه دارد حقوق عامه و خصوصی را پیگیری کندوما تابع قانون هستیم واجرای قانون عین عدالت است
کد خبر: ۹۲۴۶۵۲۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حمید علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: قانون یک جایی ضعف و یک جایی قوت دارد ما هم نقاط ضعف را می‌بینیم و جای گلایه هم هست و اگر نارضایتی وجود دارد قانون گذار باید بررسی کند.

دادستان تربت جام ادامه داد: مدیر هردستگاه اجرایی یک وظیفه قانونی برعهده دارد و باید به آن عمل کند و دادستان نظارت بر اجرای قانون درادارات برعهده دارد.

وی با اشاره به اعمال قانون در زمین‌های تغییر کاربری قادرآباد، اسماعیل آباد و باغ سنگان تصریح کرد: در این مورد اخیر مشخص شدبرخی ادارات به وظیفه قانونی خود عمل نکردندو مورد مسامحه قرار گرفت و دادستان به عنوان مدعی العموم برای اجرای قانون ورود کرد.

علیزاده خاطر نشان کرد: پیگیری‌هایی که در مورد زمین‌های کشاورزی حاشیه شهرستان صورت گرفت مشخص شد تخلفاتی انجام شده که به جهاد کشاورزی استان وشهرستان دستورداده شد تا قانون را اجرا کنند.

وی ادامه داد: در اجرای قانون ممکن است برخی افراد مدعی باشند آنان باید به دادستانی مراجعه کند مستندات را از آنان دریافت ومورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد:دادستانی مطالبات مردم را بررسی و پیگیری می‌کند و از فعالین فضای مجازی تقدیر می‌کنم که مطالبات مردم را به گوش ما می‌رسانند.

دادستان تربت جام با اشاراه وضعیت پارک جنگلی شهید عظیمی ابراز داشت: از مطالبات به حق مردم بحث پارک جنگلی شهید عظیمی بود که در گذشته مورد بی مهری مدیران قرار گرفته بود و تعدادزیادی ازدرختان خشک شده بود و این موضوع در جلسه شورای تامین مطرح شد و پیگیری این موضوع به عهده دادستانی گذاشته شد که با مدیر کل منابع طبیعی جلسه گذاشتیه شد و به آنان گفته که یا شما به وظیفه خود عمل کنید یا به اشخاص و ارگان‌هایی که توانایی اداره آن را دارند واگذار کنید.

علیزاده یادآورشد: پرونده برای پیمانکار قبلی پارک جنگلی در دادسراتشکیل شده است والان قراردادواگذاری پارک جنگلی به شهرداری درحال نهایی شدن است ودراین رابطه جلساتی با شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار کردیم و مواردی جزئی در بند‌های این قرارداد وجود دارد که در حال رفع شدن هست و ظرف چند روز آینده پارک جنگلی به شهرداری واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد:دادستان حدود ۱۰۰۰ وظیفه قانونی برعهده دارد و یکی از وظایفش احیای حقوق عامه است و هر کجا حقی از مردم ضایع شود ما این حق را داریم ورود کنیم و آن مسئول مربوطه در حضور مردم و دادستان باید پاسخ دهد و هیچ حاشیه امنی برای مدیری که به وظیفه اش عمل نکند باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم کمپ ماده ۱۶ دراین شهرستان‌گفت: شهرستان کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ که هزینه اش بعهده دولت است نداردو این از کوتاهی اداره مربوطه است و گفته اند مکاتبات انجام شده و این کافی نیست گاهی باید پا را از مکاتبه فراتر گذاشت و مجدانه پیگیری کرد.

وی ادامه داد:در بحث جمع آوری معتادان متجاهر بهزستی، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها وظایفی برعهده دارند.

وی تاکید کرد: اگر کمپ ماده ۱۶ در شهرستان راه اندازی شود خیلی از مشکلات حل می‌شود و این پیگیری ادامه دارد و از طریق استان اقدام کردیم.

وی بیان داشت: باتشکیل خانه سبز موافق نیستم و این گداپروری است و اگر کسی نیازمند واقعی هست باید از طریق نهاد‌های حمایتی اقدام شود برخی متکدیان از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند و اگر مردم همکاری و مشارکت نکنند این مشکل حل نمی‌شودو نهاد‌های حمایتی باید شفاف عمل کنند و به مردم گزارش بدهند تا مردم به آن‌ها اعتماد کنند.

وی گفت:مسئولین اداره ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهاد‌های مرتبط سوال دارم که برای هیجان و نشاط جوانان چه کردندو برای اینکه هیجان و نشاط جوانان در مسیر درست هدایت شود چه کردنددر این شهرستان آیا سینما داریم چند تا استخرو ورزشگاه و پیست دوچرخه سواری و موتور سواری یا میدان اسب سواری داریمو
اگر فضایی وجود داشته که جوانان ما بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند خیلی از جرایم رخ نمی‌دهد.

دادستان تربت جام افزود: فضای مجازی به فرموده مقام معظم رهبری هم فرصت و هم تهدید است و اگر مدیریت نشود تهدید است ودر نظر داریم کارگروه فضای مجازی شهرستان را تشکیل دهیم و آیین نامه و مرامنامه‌ای تنظیم شود، ولی هدف ما محدود کردن کانال‌ها و گروه‌ها نیست، اما سعی داریم فضای مجازی شهرستان مدیریت شده و هدفمند باشد.

علیزاده افزود:جرایم خشن ما در سطح شهرستان کم است و نسبت به گذشته کاهش یافته است و این از فرهنگ خوب مردم و به خاطر تاریخ کهن مردم این شهرستان است و کمترین تنش را داشته ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها