تخصص و تعهد دو مولفه اصلی کارگزاران در نگاه امام خمینی(ره)

مسئول سازمان علم و فناوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در نگاه امام خمینی (ره) تخصص و تعهد یکی از شرایط کارگزاران در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۸۹
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
تخصص و تعهد دو مولفه اصلی کارگزاران در نگاه امام خمینی(ره)
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر حمزه شیخیانی، مسئول سازمان علم و فناوری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر دربرنامه «درسوگ آفتاب» در جمع فرهنگیان بسیجی شهر کاکی گفت: امام خمینی (ره) به خاطر استعداد، شایستگی‌ها و موهبت‌های بی کران الهی به فراگیری بسیاری از معارف و علوم اسلامی پرداخت و در آن‌ها تخصص ویژه و مهارت کامل پیدا کرد و دارای یک شخصیت بسیار عظیم بود.

وی با اشاره به فرمایشات امام در صحیفه نور جلد ۱۳ افزود: «تمام این ضرر‌هایی که بشر می‏بیند، تمام این خسران‌هایی که بشر در این سیّاره می‏بیند، از دست همین عالِمهایی هستند که تخصص را دارند، لکن تربیت را ندارند» پس از کلام امام نتیجه می‎گیریم که علم بدون تهذیب راه به جایی نمی‌برد و باید در تربیت نفس خود کوشید.

شیخیانی با بیان اینکه امام به علم اخلاق مدار و تخصص همراه باتعهد عنایت داشت بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره)، از شرایط کارگزاران نظام اسلامی، تخصص به همراه تعهد آنان است. از آنجا که دنیای امروز به سمت علمی‌تر شدن به پیش می‌رود و علوم مختلف، در حال انفکاک وتجزیه به شاخه‌های خاص خود هستند.

وی ادامه داد: استفاده از متخصصان در رشته‌های مختلف، امری است غیرقابل انکار، ولی نکته قابل بحث اینجاست که قطعا تخصص، زمانی ارزش خواهد داشت که در اختیار اهداف عالی انسانی و الهی قرار گیرد، وگرنه ابزاری خواهد بود در جهت ظلم و ستم به مردم، و وسیله‌ای در به انحراف کشیدن آنان بر همین اساس، تخصص باتعهد را به عنوان یکی از شرایط کارگزاران نظام اسلامی مطرح نموده است.
 
تخصص و تعهد دو مولفه اصلی کارگزاران در نگاه امام خمینی(ره)

مسئول سازمان علم و فناوری سپاه امام صادق (ع) ابراز کرد: در نظام آموزش و پرورش که معلمان نقشی مهمی در تربیت دانش‌آموزان دارند باید این نکته به خوبی تشریح شود و معلمان علاوه بر اینکه به آموزش آنان توجه خاصی دارند سعی کنند در تربیت آنان نیز بکوشند و بنیه تفکر اعتقادی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

شیخیانی تاکید کرد: «آموزش» و «پرورش» باید همزمان با هم باشد و با اهمیت دادن به بخش پرورشی عقاید و رفتار جوانان باید در کنار رشد علمی به رشد و بلوغ برسد و در روش‌های آموزش مجازی مسئله پرورش کمرنگ شده است و باید مسئولین به این مسئله توجه لازم داشته باشند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار