استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

برخی از انقلابی‌نماها کدهای ضعف به دشمنان ارسال می‌کنند/ حرکت در مسیر و خط امام باید تداوم یابد

 استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی از مسئولان گفت: برخی از انقلابی‌نماها کدهای ضعف به دشمنان ارسال می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۹۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی احتشام عصر دیروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌ها و برخی اتفاقات موجب می‌شود که توده‌های مردم و خواص در شناخت وظیفه دچار تردید شوند و از مسیر حق جدا شوند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در قران کریم نیز بر روی این موضوع تأکید فراوانی شده است که در فتنه‌ها دچار تردید نشویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام بیان داشت: امام خمینی (ره) و همراهانش در چنین روزهایی با ایستادگی بر روی رفراندوم شاهنشاهی وارد میدان شدند و اجازه ندادند ظلم دیگری بر ملت ایران تحمیل شود.

وی ادامه داد: در روز دوم فروردین سال ۴۲ در مراسمی که برای شهادت امام صادق داشتند تفاله‌های شاهنشاهی در لباس عشایری و روستایی با ایجاد آشوب و درگیری اقدام به شهادت رساندن حاضران و عزاداران کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام ابراز داشت: رژیم شاهنشاهی با هدایت‌ها و حمایت‌های انگلستان بر کشور حاکم شد و این جنایت‌ها را رقم زد اما نهضت روح‌الله راه را بر آن‌ها بست.

وی به اهمیت قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در خصوص یوم‌الله ۱۵ خرداد فرمودند که برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز باید فرزندان انقلاب بدانند که ما فرزندان ۱۵ خرداد هستیم و راه این شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: دو روز را امام خمینی (ع) را برای همیشه ماندگار عنوان کرده‌اند یکی روز ۱۲ فروردین بود که ایشان آن را روز جشن ملت نامیدند و روز ۱۵ خرداد را روز عزای عمومی نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام تصریح کرد: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ که خبر دستگیری امام خمینی (ره) علنی شد، از صبح روز وضعیت قم عادی نبود و مردم با حرکت به سمت حرم مطهر و بعدازآن به سمت خیابان اراک حرکت کردند که درنهایت با درگیری و تیراندازی با نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ۱۵ خرداد در تهران، پیشوای ورامین و شهرهای دیگر نیز ملت بیدار وارد عمل شدند و درنهایت با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه به پایان رسید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از انقلابی‌نماها کدهای ضعف به دشمنان ارسال کردند و دشمن نیز از همین کدها بهره برد و سردارانی مانند شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت قرار دارد به‌طوری‌که نفت‌کش‌های ایرانی به‌صورت آزادانه با عبور از تحریم‌های آمریکا به حیات خلوت آمریکا واردشده و به کشور تحریم شده ونزوئلا سوخت و بنزین رساندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام بر ضرورت حفظ و ادامه دادن راه امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: این انقلاب به فرمایش رهبر انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته نمی‌شود و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

*حوزه

ارسال نظرات
آخرین اخبار