خیز بلند زنجانی ها برای درخشش در مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه/کمک به نیازمندان این‌بار با اهدای خون

در راستای کمک مومنانه و ادامه این گام بزرگ و ارزشمند پویش اهدای_خون اهدای_زندگی به مدت یک هفته در پایگاه های انتقال خون استان بر قرار می باشد.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۴۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

ابراهیم رستمخانی؛مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان گفت: چهارمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در قالب طرح اهدای خون همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد:کمک مومنانه رزمایشی برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا بود اما این آسیب‌ها محدود به مسائل مالی و اقتصادی نشد بلکه بخش‌های مختلف را تحت الشعاع قرار داد.

 

وی افزود: یکی از این بخش‌ها آسیب به سلامت بخشی از بیماران غیرکرونایی بود، برخی مردم و بیمارانی که نیاز به خون دارند از آن جمله بودند چراکه مردم به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا، کمتر اقدام به اهدای خون می‌کردند و شاید خون مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی سخت‌تر تامین می‌شد.

 

وی با بیان اینکه به همین منظور فراخوان اهدای خون توسط بسیجیان صادر شده است، بیان کرد: شعار این رزمایش «اهدای خون، اهدای زندگی» است که با رویکرد همکاری با سازمان انتقال خون و به منظور رفع مشکل کمبود ذخایر خونی است.

 

رستمخانی تصریح کرد: این موضوع قطعا می‌تواند بخش زیادی از نگرانی بیماران نیازمند خون و خانواده‌های آنان را تامین و از این طریق به سلامت جسمی و روحی آنان کمک کند که این چیزی جز اقدام همدلانه و مومنانه نیست.

 

وی با بیان اینکه این رزمایش امروز به صورت نمادین در استان زنجان با حضور در سازمان انتقال خون آغاز می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس انتظار می‌رود در طول این هفته و با رعایت نکات بهداشتی اقشار مختلف بسیج در این رزمایش حضور یابند.

 

مسؤول بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بسیجان همواره در برهه‌های مختلف بنا به نیاز حضور داشتند، اضافه کرد: این رزمایش نیز فرصتی برای تامین نیاز در کشور است.

 

 

ارسال نظرات