خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
حجت الاسلام والمسلمین اباذری در کلاس اخلاق

هرکجا نگاه از خدا به غیر از خدا شد بجای صبر،سازش آمد وبه امت اسلامی ،ضربه وارد کرد.

کلاس اخلاق باحضور کارکنان ونیروهای وظیفه ، درحسینیه شهدا ناحیه مقاومت بسیج نایین برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۵۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به خبرگزاری بسیج از نایین "کلاس اخلاق باحضور استاد حوزه وکارشنانس رادیو معارف  ، حجت الاسلام والمسلمین اباذری ،درجمع کارکنان و نیروهای وظیفه ، درحسینیه شهدا ناحیه مقاومت بسیج نایین برگزارشد.

حجت الاسلام اباذری گفت: یکی از آیاتی که خیلی راهبری و در زندگی انسان تاثیر میگذارد آیه آخرسوره آل عمران است.که اگر انسان این آیه را سرلوحه زندگی خود قرار دهد بسیاری از مشکلات رامی تواند پشت سرگذارد.

استاد حوزه گفت: دراول آیه اشاره به صبرشده است و صبر را به 3 قسمت درروایات آورده اند 1.صبر درعبادت 2. صبر در شهوت و صبر درمعصیت . و اگر امت اسلام بعد ازوفات پیامبراکرم(صل الله علیه وآله) وبعد ازرحلت امام خمینی (ره) صبر رامی فهمید ، عده ای تا کمی فشار از طرف بیگانه می آمد،نمی ترسیدند و دست تسلیم دربرابر دشمن  بالا نمی آوردند.

کارشناس رادیو معارف گفت :هر کجا نگاه از خدا به غیر خدا آمد بجای صبر، سازش آمد و به امت اسلامی ضربه وارد کرد.بعد از کلمه اصبروا وصابروا ، کلمه رابطوا آمده است که رابطو به معنی محافظت است وخداوند به کسانی که درراه حفاظت از کشور سختی و ناگواری ها را درمرز ها تحمل کنند خداوند به آنها طبق روایات ،اجر جزیل عنایت می فرماید.

حجت الاسلام اباذری در ادامه  گفت :معنی دیگر رابطوا برعلما صدق میکند که دربرابر امواج شبهات اعتقادی باید ازدین  واعتقادات مردم محافظت کنند.

وی گفت: در پایان آیه توصیه به رعایت تقوای الهی شده است و امام خمینی(ره) یک ویژگی برجسته  داشت و این بود که خدا را درهمه ابعاد زندگی باور داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار