خبرهای داغ:
313
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سمیرم در گفت و گو با «بسیج»:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سمیرم گفت: ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۷۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

 سرهنگ هوشنگ نوابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: ۱۵خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی بود که، به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز قیام علیه عصیان طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد جوششی از طرف مردم، برای درهم کوبیدن رژیم سلطنت بود و آثار ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی باقی گذاشت.

وی با بیان اینکه جنبش مردمی قیام ۱۵ خرداد و وحدت ملت، رژیم شاهنشاهی را به هراس انداخت، خاطر نشان کرد: عوامل رژیم شاهنشاهی با به کارگیری تمامی امکانات و به هر روشی از جمله استفاده کردن از رسانه های گروهی در صدد بودند تا جهت دهی خارجی را به جای جنبه اسلامی این قیام به نمایش بگذارند.

نوابی همچنین اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی و مرور وقایع  ۱۵ خرداد سال ۴۲ نشان می‌دهد که چگونه مجاهدت مردان و زنان انقلابی و ایثار خون آن‌ها زمینه ساز قیام تاریخی انقلاب اسلامی شد و این روز به یوم الله ۱۵ خرداد  لقب گرفت.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ایجاد روحیه خودباوری و نفی از خود بیگانگی توسط امام راحل در جوانان متذکر شد: این اقدامات امام راحل(ره) زمینه‌های بازگشت به خویشتن را در میان قشر جوان و روشنفکر دانشگاهی فراهم کرد و باعث تغییر رویکرد اقشار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور به سوی مذهب شد.

نوابی نهضت فکری و فرهنگی پانزده خرداد به رهبری امام خمینی(ره) را یک تلنگر مهم و سازنده دانست و افزود: قیام ۱۵ خرداد تأثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران گذاشت و نتایج و پیامدهای سازنده و مطلوبی در روند پیروزی انقلاب اسلامی به بار آورد و نیروهای انقلابی را در دامان خود پرورش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها