خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

برنامه‌های پساکرونایی تا پایان تابستان روی نهاد خانواده متمرکز شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت : دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا پایان تابستان امسال نسبت به برنامه‌ریزی پساکرونا بر روی نهاد خانواده تمرکز کنند. ‍
کد خبر: ۹۲۴۷۰۱۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صدیقه ربیعی در جلسه کمیته بانوان ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: افزایش تاب‌آوری خانواده‌ها مهم‌تر از جامعه است و لازم است که با رویکردهای تخصصی به توانمندی زنان و کودکان بپردازیم.
وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی کرد تا توجه به حوزه کودکان و زنان افزایش یابد، اظهار داشت: زنان به لحاظ نقش ویژه خود در خانواده می توانند با آموزش مناسب مفاهیم را به اعضای خانواده منتقل کنند و تجربه علمی ثابت کرده که بهترین گروه برای انتقال فرهنگ همین مادران هستند.
ربیعی تاکید کرد : نباید اقتصاد خانواده‌ها در پساکرونا مورد بی‌توجهی قرار گیرد و باید بازتوانی اقتصادی از سوی کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار باشد تا به زنان سرپرست خانوار آسیبی وارد نشود.
این مسؤول بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی به همان میزان که در دوران پساکرونا اسناد بالادستی را پیگری می‌کنند، باید تا قبل از فرارسیدن مهرماه به حوزه زنان و کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
ربیعی تصریح کرد: رفتارهایی که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد کمی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش داده و با توجه به شرایط زرد قزوین باید هشدارها را جدی گرفت، بر همین اساس نباید اجازه دهیم که در جامعه عادی پنداری رواج یابد و لازم است که حساسیت‌زایی با تمرکز روی زنان و خانواده پررنگ تر شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در خصوص مباحث آموزش و پرورش گفت: باید در کنار مسائل آموزشی به کودکان مسائل تربیتی و پرورشی را نیز دنبال کنیم و اجازه ندهیم کودکان از نکات اموزشی برای داشتن یک زندگی سالم مغفول بمانند.
ربیعی خاطرنشان کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی که از سوی بهزیستی در ایام کرونا اعلام شد، نشان می‌دهد که فرهنگ گفت و گو و گفتمان در خانواده‌ها ضعیف است و هنوز خیلی از خانواده‌ها نمی‌دانند در شرایط بحرانی چگونه کنار یکدیگر لحظات خوبی را فراهم سازند.
وی یادآور شد: فراموش نکنیم که همین ایام شیوع بیماری کرونا برخی از کودکان در خانواده‌ها به لحاظ تنش‌های بین اعضا و والدین بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل شدند که باید در راستای حفظ سلامت روانی انها و بازتوانی روحی و روانی خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها