خبرهای داغ:

برنامه های شبکه های تلویزیونی، شمشیری دو لبه در تربیت... کودکان

گاهی برخی شوخی های بازیگران در فیلم ها به ویژه در سینما خانگی، فیلم های روی پرده سینما و حتی گاهی سریال های تلویزیونی اشاعه دهنده تربیت جنسی است
کد خبر: ۹۲۴۷۲۸۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، یکی از بزرگترین انحرافات اخلاقی که تضاد غیرقابل انکار و توجیه نشدنی با اصل الهی، طبیعت وجودی انسان و نظام خلقت دارد، تمایل به همجنس یا همجنسگرایی در معنای ارضاء جنسی و زوجیت است! انحرافی که متعلق به عصر ما نیست اما در دنیای معاصر با وجود تلاش های زیاد برخی رسانه ها در حال تابو شکنی می باشد و در این زمینه ترویج کنندگان این فرهنگ مبتذل، متأسفانه تا حدی هم موفق بوده اند. قبح این مسئله به قدری است که می تواند آدمی را چنان از منزلت انسانی خود دور کند که در وادی مسائل جنسی از حیوانات نیز پست تر و خوارتر شود.

مهم ترین ضربه ای که همجنسگرایی به جامعه انسانی می زند، از بین بردن بنیان خانواده است هر چند موافقان این مسئله سعی کرده اند با وضع قوانینی نظیر فراهم کردن شرایط ازدواج رسمی، قبول درخواست فرزندخواندگی زوج همجنس وبرگزاری کارناوال ها و برنامه های زیاد تبلیغاتی برای این دست زوج های همجنس، فضای خانواده را فراهم کنند اما از نظر جامعه شناسی و روانشناسی هیچ وقت این دو فرد مکمل همدیگر نبوده و در پذیرش نقش های همسری موفق نخواهند بود و برای فرزند خوانده خود توان اجرای نقش های مادری یا پدری ندارند.

علاوه بر هشدارهای جامعه شناسان و روانشناسان، جامعه پزشکی که مسئولیت حفظ سلامت انسان ها را برعهده دارد نیز نسبت به این دست اطفاء تمایلات جنسی واکنش نشان داده و آن را عملی پرخطر می داند. در ادیان الهی نظیر یهود، مسیحیت و اسلام نیز جز در مواردی که فرقه های انحرافی این ادیان محسوب می شوند، همجنس گرایی مذموم دانسته می شود.

با این حال بسیاری از شبکه های ماهواره ای با ساخت فیلم هایی که محتوایی این گونه افکار را دارد یا با بکارگیری برخی از چهره های سینمایی و حتی مجریان شناخته شده همجنسگرا به دنبال قبح زدایی و رسمیت بخشیدن به این مسئله هستند!.

متأسفانه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز از این گردونه غافل نبوده و با تولید برخی از برنامه های متبذل و به کارگیری مجریانی که به صورت علنی همجنسگرا بودن یا تمایل به جنس موافق را علنی کرده اند، در صدد نشر و قبح زدایی از همجسگرایی در معنای خاص خود هستند! این درحالی است برای ترویج این مسئله ضداخلاقی متمسک به سلبریتی هایی شده اند که در نزد همه اقشا با تمام سنین شناخته شده و گاها محبوب نیز هستند؛ چهره های نام آشنای خواننده گی و صداپیشه گی و هنرپیشه گی قبل از انقلاب که اکنون ساکن آمریکا و سایر کشورهای اروپایی می باشند در این زمره هستند. سلبریتی هایی که روی استیج یا در تاک شو، ضمن به رسمیت شناختن افراد همجنسگرا در حالی که خود هیچ سابقه همجنسگرایی ندارند! از آنها دفاع کرده و دلسوزانه و حق طلبانه، خواهان خوش رفتاری و پذیرش اجتماعی این افراد از سوی جامعه هستند.

بدتر از آن تاک شوهایی است که با دعوت از سلبریتی های همجنسگرا تولید می شود و فرد مورد نظر که یک مرد رقاص یا یک خواننده است به تعریف زندگی و چگونگی علاقمند شدنش به یک پسرجوان سخن می گوید و از حس بدش در زمانی که همسر و خانواده داشته، تعریف می کند.

متأسفانه با وجود چنین برنامه هایی زشت و خارج از محدوده اخلاق که توسط شبکه های ماهواره ای تولید می شود و به راحتی با نصب یک دیش قابل دسترسی است نباید خطر انحراف اخلاقی را در کشور نادیده گرفت! برنامه های شبکه های ماهواره ای به عنوان بازوی های قوی منتقل کننده ضدفرهنگ های ایرانی – اسلامی به محیط خانواده هایی نفوذ می کنند که فاقد سواد رسانه ای هستند و از کوچک و بزرگ، متأهل و مجرد کنار هم پای تلویزیون نشسته اند در این صورت می توان متصور شد که در دراز مدت چه برسر اندیشه ها و فرهنگ ملت ایران در عرصه مهم اخلاقی و اجتماعی و ازدواج و تشکیل خانواده می افتد.

با این اوصاف حال کوچک ترین خطا از سمت رسانه ملی و سلبریتی ها در فضای مجازی می تواند در راستای هدف رسانه های معاند که بازوهای کشورهای غربی و دشمنان نظام اسلامی هستند آّب در آسیاب جنگ علیه خانواده بریزند.

شاید از نظر خوانندگان مسئله ای که در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم سختگیرانه باشد، اما گاهی برخی شوخی های بازیگران در فیلم ها به ویژه در سینما خانگی، فیلم های روی پرده سینما و حتی گاهی سریال های تلویزیونی اشاعه دهنده همین موضوع است و ذهن کودکان و نوجوانی که قبلا توسط رسانه های بیگانه با چنین مفاهیمی آشنا شده است در تلویزیون خودمان نیز شواهدی را دیده و در نتیجه برایش عادی سازی می شود!

ابراهیم فیاض، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب «سیاست، دین و فرهنگ» در نشست « سلبریتیسم» که دی ماه سال ۹۷ برگزار شد با بیان اینکه که فسار سیاست امروز ایران را در دستان اقتصاد سرمایه‌داری پست مدرن دانست و گفت: سیاست امروز ما مقولات جامعه را بدن‌مند کرده است. فلان سلبریتی مرد که مجری برنامه‌ای است فلان سلبریتی بازیگر را دعوت کرده و در برنامه به او می‌گوید که تو هر روز خوش‌پوش‌تر و تودل‌بروتر می‌شوی؟تاک‌شوهای تلویزیون دقیقا در حال ترویج همجنس‌گرایی است. تاثیر این برنامه آنقدر زیاد است که وقتی مجری آن یک آخوند سلبریتی را دعوت می‌کند، بعدها آن آخوند ممنوع التصویر می‌شود. صدا و سیما سلبریتی‌ها را مرجع کرده و شبکه‌های اجتماعی نیز تولید آنها را بیشتر از پیش کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مجری‌های امروز سلبریتی شده صدا و سیما همه چهره‌ای زنانه دارند و کلامشان عشوه‌گرانه است و مدام هم بازتولید می‌شوند. پیشتر مهران مدیری، محمدرضا گلزار، رضا رشیدپور و اکنون علی ضیا. این ساختار دارد ما را به سمت همجنس بازی هدایت می‌کند. این مجری‌های عشوه‌گر جامعه ما را غربی‌تر از غرب کرده‌اند. جامعه امروز غرب بسیار عفیف‌تر از جامعه ماست. ما برای کنفرانس‌های علمی بسیار به غرب رفته‌ام. اکنون در غرب روابط بویژه در مباحث و مراکز فکری اخلاقی‌تر از جامعه ماست. دانشگاه‌های امروز ما غربی‌تر از غرب است اما محتوای هیچ غربی و علمی نیست.

شاید بتوان گفت که مسئله شوخی های جنسی یا طنازی ها همجنسگرایانه در رسانه ملی و یا سایر شبکه های اجتماعی از دهه ی نود شروع شد و الان به جایی رسیده است که گوش مخاطب تلویزیونی چنان به آن عادت کرده که گاها سبب عادی سازی و خنده نیز شده است!

البته باید مراقبت کرد که خواسته یا ناخواسته با ساخت برنامه هایی در حوزه خردسالان و کودکان این اوضاع را وخیم تر و بنیادی تر نکرد! و این مسئله باید فراروی کار برنامه سازان تلویزیون کودکان باشد که در این زمینه اشتباهاتی نظیر ساخت عروسک هایی که معلوم نیست چه جنسیتی دارند یا دوجنسی بوده یا پدر و مادر آنها یکی است! نشوند.

طنین یاس - میترا خسروییک

ارسال نظرات
آخرین اخبار