فرمانده بسیج ناحیه عشایری استان از افتتاح پایگاه سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی ویژه بسیج عشایر بختیاری ، قشقایی وگله داران مقیم شهرستان شهرکرد در سالروز خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام خبرداد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۹۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶

 به گزارش خبرنگار سرویس بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ ایزدی درجلسه هماهنگی تأسیس پایگاه ویژه عشایر بختیاری ،قشقایی وگله داران مقیم در شهرستان شهرکرد ، با گرامیداشت یاد و خاطره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور و شهید شاخص جامعه عشایری سال 99 شهیدمدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی پور گفت: اوراق تاریخ ایران مشحون از تحولات ایلی و عشایری است که وفاداری آنها را به اسلام، قرآن و میهن عزیزمان نشان می دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ستایش مردم عشایر و بختیاری تصریح کرد: بدون تردید اگر تاریخ هر کدام از ایلات و قبایل و طوایف بختیاری را ورق بزنیم حکایات بسیاری از فداکاری، ایثارگری و مجاهدت های بیادماندنی آنها را مشاهده می کنیم.

سرهنگ ایزدی با اشاره به فرصت ها و قوت های عشایر بختیاری تأکید کرد: وجود افراد برجسته و صاحب نفوذ بین عشایر، ریش سفیدان و معتمدین محلی، خانواده های معظم شهداء در بین عشایر و موارد تاریخی نظیر بیعت عشایر بختیاری در 20 بهمن سال 1357 با حضرت امام خمینی(ره) و وجود شهدا و رزمندگان عشایر که اغلب شهدای استان عشایر بوده اند و شخصیت های تاریخی و مبارز از جمله این نقاط قوت است.

وی با اشاره به خصوصیات عشایر تصریح کرد: از جمله این خصوصیات اولین گروهی که مذهب تشیع را یکجا پذیرفته اند و 100 درصد عشایر و مردم استان شیعه هستند همچنین 10 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند  اما 25 درصد مواد لبنی و پروتئینی استان را تولید می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با بیان اینکه عشایر جزء وفادارترین افراد به اسلام و انقلابند گفت: در همه دوران های قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس عشایر همیشه کم هزینه و پر فایده بوده اند به طوری که 2 درصدجمعیت کشور را تشکیل می دهدند اما 5 درصد شهدای کشور از عشایر قهرماند.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت عظیم عشایر سه قوم بزگ بختیاری، قشقایی و گله داران ساکن مرکز استان ایجاد پایگاه بسیج عشایر بختیاری ،قشقایی وگله داران مقیم در شهرستان شهرکرد از ضروریات می باشد.

سرهنگ ایزدی جذب، تربیت و آموزش، تحکیم وحدت قومی قبیله ای، تقویت اتحاد، همبستگی و انسجام، هماهنگی و جهت دهی به مجاهدت داوطلبانه عشایر برای حضور در صحنه ها و نقش آفرینی در همه زمینه ها را از جمله اهداف تاسیس این پایگاه عنوان کرد.

وی گفت: این پایگاه که با نام مبارک سپهید شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است و ان شاالله در سالروز فرخنده میلاد پر خیر و برکت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) افتتاح می شود.

ارسال نظرات