رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراک:

۱۶۰ لباس و تجهیزات حفاظتی برای آتش نشانان اراکی تهیه شد/هیچ‌گونه آتش‌سوزی عمدی در اراک نداشتیم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از تجهیز و خریداری لباس برای آتش نشانان اراکی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۷۹۵۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مسعود آقا زیارتی رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراک امروز در مراسم رونمایی از لباس های آتش نشانی برای تیم عملیاتی گفت: با توجه به نیازی که در مجموعه آتش نشانی برای لباس و تجهیزات حفاظتی افراد می شود در سال  گذشته مناقصه انجام شد و برنامه ریزی ها برای تهیه لباس های عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

آقازیارتی اظهار کرد: ۱۲ سال از تهیه لباس های عملیاتی همکاران آتش نشانی می گذشت و با توجه به اهمیت لباس افراد و حمایت های شهرداری و شورای شهر در سال گذشته بودجه این لباس ها محقق شد.

وی ادامه داد: لباس عملیاتی و هود حریق در این راستا تهیه شد که لباس ها به شکل فاز به فاز تحویل گرفته شدند و مجموعا ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برای این لباس ها هزینه شد که با توجه به اینکه در سال گذشته طراحی شدند هر دست لباس ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بودند که قیمت فعلی آنها ۱۹ میلیون تومان است.همچنین قیمت هرکدام از هواهای حریق ۸۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: عمر مفید لباس ها ۱۰ سال است و هر شش ماه یکبار باید شسته شوند که دستورالعمل نگه داری و حفظ آنها نیز به همکاران ارائه شده است.

آقازیارتی بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی استان تهیه این لباس ها یک اولویت مهم بود که می تواند در ماموریت های آتش نشانی نیز بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه لباس هایی که در کشور تولید می شوند استانداردهای لازم را ندارند و ما هم مکاتباتی با سازمان صمت داشتیم که درصورت وجود لباس ها در داخل کشور از آنجا تهیه می کنیم اما اعلام کردند تولید نمی شود.

رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: در سال جاری یکصد نفر نیروی جدید در مجموعه آتش نشانی داریم که ۱۳۵ نفر سهمیه استان بود که ۱۰۰ نفر آن به اراک اختصاص داده شد و هم اکنون در مراحل انجام گزینش هستند که بعد از گذراندن آموزش وارد مجموعه خواهند شد.

آقازیارتی اضافه کرد: هم اکنون ۱۶۰ نفر در مجموعه آتش نشانی مشغول فعالیت هستند که با ورود این یکصد نفر ۲۶۰ نفر خواهند شد.

وی ادامه داد: ۳ میلیارد تومان بودجه برای تهیه لباس های جدید در بودجه شهرداری دیده شده که امیدواریم به تحقق برسد.

رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آتش نشانی توسط واردات تامین می شود و رابطه مستقیم با دلار دارند که باید در این خصوص تدبیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در شهر اراک هیچ گونه آتش سوزی که با هدف و غرض انجام شده باشد نداشتیم و از اوایل خرداد ماه روزانه میانگین ۱۵ مورد آتش سوزی مراتع و بیابان ها را شاهد بودیم گفت: توصیه می کنیم کشاورزان جای کشت خود را آتش نزنند چراکه علاوه بر اینکه به زمین های آنها آسیب می زند باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

آقازیارتی بیان کرد: ماموریت های مهم آتش نشانی در این شرایط آتش سوزی مراتع و بیابان ها،آتش سوزی کارخانجات و صنایع،امداد و نجات کوهستانی و غریق ها است.

وی اظهار کرد: در ماموریت غرق شدگی در سدها سال گذشته ۱۸ غرق شدگی و در طی دوماه گذشته امسال ۲ ماموریت غرق شدگی داشته ایم هم اکنون ۱۸ غواص در ۲ تیم ۹ نفره در حال آموزش هستند که به زودی برای انجام عملیات در محل مشخص سازماندهی خواهند شد.

رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری اراکخاطرنشان کرد: هیچ گونه پدیده ای مبنی بر حمله مارها به اراک نداشتیم و حادثه مارها تنها به صورت موردی بوده و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار