خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان اصلاح رویه‌ها است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارزش دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان توسعه فیزیکی نیست بلکه اصلاح رویه‌ها است.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۱۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

دانشگاه فرهنگیان اصلاح رویه‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح دو استخر آموزش و پرورش ناحیه یک و دو همدان که در سالن اجتماعات تالار معلم با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیرین مدرسه ساز و معلمین، برگزار شد، اظهار داشت: براساس آن چیزی که در ماموریت‌های آموزش و پرورش آمده است ما وظیفه داریم نسل نو را تربیت کنیم مهمترین نقطه در سند تحول بنیادین این نکته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از علم‌آموزی به تربیت دانش‌آموزان منتقل شود، افزود: اعتقاد بر این است که  باید بعد زیستی و بدنی دانش‌آموزان رشد کند، باید علم و فناوری و جنبه‌های زیباشناختی هم رشد کند در این فهم از سند تحول ما به جای کلاس محیط یادگیری داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه محیط پیرامون کلاس، محیط یادگیری و تربیت دانش‌آموز است و در کنار محیط‌های یادگیری دیگر امیدواریم این اقدام توسعه یابد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه ما برای تقویت همه جانبه نیاز داریم همانطور که به وجوه دیگر می‌اندیشیم به این مورد نیز توجه کنیم، اضافه کرد: جوامع هم در جستجوی این هستند تکاپوی مستمر و دائمی جوامع برای بهتر شدن و بهتر زیستن است؛ این دغدغه مشترکی است که وجود دارد.

وی ابراز داشت: امروز تحول مستلزم تحول در یادگیری است و هیچ تحول پایداری اتفاق نیفتاده است مگر اینکه انسان‌ها همانگونه عمل می‌کنند که آموختند، بنابراین اگر خوب آموختیم، خوب عمل می‌کنیم و اگر بد آموختیم  بد عمل می‌کنیم .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس کانون اصلی یادگیری هستند و هر توجهی به مدرسه توجه و اهتمام به یادگیری است، افزود: امروز مجالی فراهم شده که همه کسانی که می‌خواهند مدرسه بسازند، مدرسه‌سازی کنند و هیچ سرمایه‌گذاری به اندازه سرمایه‌گذاری در مدارس پربازده نیست.

وی گفت: مدرسه بنایی ابدی است یعنی تحولی که در انسان گذاشته می‌شود، پایانی ندارد و باقیات صالحات است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر» کرد: ما فرصتی ایجاد کردیم که مدرسه‌ای بسازیم و تحولی ایجاد کردیم که مردم در این کار خیر مشارکت کنند حتی با یک آجر که می‌تواند آجری بر آجری قرار دهد.

وی با بیان اینکه هر چه توان آموزش و پرورش بیشتر باشد تعامل دانش‌آموزان و ظرفیت‌های آن بلوغ بیشتری خواهد یافت، گفت: از امسال سامانه مکان‌یابی برای در نظر گرفتن آن نقطه‌ای که مدرسه ایجاد می‌شود فعال شده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به ارزش دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان توسعه فیزیکی نیست بلکه اصلاح رویه‌ها است بنابراین باید به جایی برسیم که خروجی آن مشخص باشد اینکه تمایز بیشتری دارد و هر کسی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود باید دائما در تعامل با دانشگاه باشد تا اینکه بازنشسته شود.

وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از مدرسه‌سازی بسیار تلاش کرده است و اعتبارات ملی و استانی را افزایش داده است، گفت: در سال ۹۹ به ۳ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، برای اینکه متناسب با آورده خیرین دولت هم شرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار