مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

حفاظت از منابع طبیعی نیازمند همراهی مردم است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، عمل به این امر بعنوان یک تکلیف همگانی دانست که براساس آن ضرورت موفقیت در حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی همراهی و همدلی مردم است.
کد خبر: ۹۲۴۸۳۲۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی در جلسه هماهنگی برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران با تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه منابع طبیعی گفت: جنگل نشینان و روستاییان بهتر می‌توانند از جنگل‌ها حفاظت کنند و لزوم آن فرهنگ سازی دراین راستا است.

وی تعامل وهمکاری تمامی مردم و سازمان ها و ارگان‌ها را در پیشگیری ومقابله مهم دانست و افزود: درصدد هستیم در کنار مردم از پایگاه‌های بسیج نیز در مواقع بحران کمک بگیریم.

فرماندار خداآفرین، با بیان اینکه در مهار آتش سوزی سال گذشته در این جنگل‌ها در مدت یک هفته و با وجود کمبود امکانات و تجهیزات حرفه‌ای و صعب العبور بودن، کانون‌های اصلی آتش را در سایه همدلی و همکاری و تعامل مردم و مسئولان خاموش کردیم، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها بعنوان سرمایه ملی و ذخایر زیست محیطی اولویت اصلی و سیاستگذاری مدیریت بحران شهرستان است.

علی امیری راد اظهارداشت: انتظار داریم خروجی ونتیجه مانور امسال از لحاظ کمیت وکیفیت نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد و موجب حساسیت زایی در خصوص پیشگیری و مقابله با وقوع آتش سوزی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار