۲۹ / اسفند / ۱۴۰۳ - 19 March 2025
18:29
کد خبر : 9248396
۰۷:۱۳

۱۳۹۹/۰۳/۲۴
در جمع شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس مطرح شد:

رسالت معلم، ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش‌های دینی است/ معلم بی طرف یعنی معلم غوطه ور در اندیشه سکولار

دکتر ناصر جوکار گفت: در دنیای امروز، فقط معلم می‌تواند حدود و حقوق بشر ار از هم تفکیک کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونت ها و مسئولان استانی نشست شورای اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس برگزار شد.

دکتر ناصر جوکار رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس در این نشست اظهار داشت: ما در فضایی زندگی می کنیم که حدود و حقوق بشر در حال امتزاج است و این مقام معلم است که می تواند حدود و حقوق بشر امروز را با نام خدا از هم تفکیک کند.

جوکار با بیان اینکه سرعت پیشرفت صنعت فرهنگی به مراتب پیشرفته تر از فرهنگ استفاده از صنایع فرهنگی است، خواستار آن شد تا گسل میان فرهنگ بهره وری از صنایع، مترادف با شتاب پیشرفت صنعت فرهنگی رشد نماید تا کلاه دانش آموز در عصر دیجیتال و دو فضایی برداشته نشود.

وی با اشاره به اینکه معلم، سازنده تمام نهادهای اجتماعی فرداست و همه بشر تجربه زانوی تلمذ بر خاک ساییدن در محضر معلم را دارند تصریح کرد: رسالت معلم در تراز انقلاب، ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش های دینی است، نه دفاع مدرن از ارزش های سنتی یا فوندامنتالیزم یا بنیادگرایی.

رسالت معلم، ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش‌های دینی است/ معلم بی طرف یعنی معلم غوطه ور در اندیشه سکولار

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس، رسالت معلم را حفظ هسته دین و تجدید پوسته آن به اقتضا دوران دانست و گفت: معلم نیز خطا می کند، اما ضریب خطای او از دیگران کمتر است.

جوکار، معلم را شهید نبرد تاویل دانست و در عصری که همه مصرف کننده سرمایه های اجتماعی اند، این مقام را تولیدگر سرمایه اجتماعی برشمرد.

وی ادامه داد: زمان مشغول ساییدن شعارهای انقلاب است و اگر کسانی نباشند که عالمانه شعارهای انقلاب را در نقطه جوش نگه دارند، رفته رفته تحجر و التقاط و یا سکولاریزم عریان یا نقابدار در یک سیکل مشدد، نظام تعلیم و تربیت را مورد شبیخون قرار می دهند.

وی با بیان این که باید انرژی تدریجی تخلیه شده انقلاب توسط فرهنگیان و سایر فحول فرهنگی، به بدنه جامعه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی تزریق شود، گفت: باید احرام تفکر بست و اجازه نداد ساحت تعلیم و تربیت از حوزه"تعقل" به حوزه"تعلق" هبوط کند.

جوکار افزود: تمام فضائل و رذائلی که از معلم سر میزند، نسل های آینده در آن سهامدارند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس تأکید کرد: ما معلم بی طرف و تماشاگر نداریم و معلم بی طرف یعنی معلم غوطه ور در اندیشه سکولار.

جوکار راه نجات تعلیم و تربیت را توجه مضاعف به مقوله تربیت معلمی دانست و خواهان آن شد تا بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان از بسیج اساتید استان متمایز و به بسیج فرهنگیان فارس پیوند بخورد.

وی سند تحول بنیادین را کروکی و راه تکامل نظام تربیتی دانست و با نفی تربیت اقتدار گرای دهه شصت و تربیت پلورالیستی دهه نود، بر اجرایی نمودن بیانیه گام دوم و سند تحول در آموزش و پرورش تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس، رسالت شورای اندیشه ورز را سیاست گذاری راهبردی و تهیه اطلس فرهنگی برای بسیج فرهنگیان دانست و خواستار انضباط تشکیلاتی مضاعف و چابک سازی این شورا شد.

رسالت معلم، ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش‌های دینی است/ معلم بی طرف یعنی معلم غوطه ور در اندیشه سکولار

در این نشست، دکتر اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه از تهدید کرونا بهترین فرصت را خلق کردیم، افزود: کرونا باعث شد تا شبکه آموزشی شاد فراگیر شده و بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان فارس به آن بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نقاطی که تحت پوشش شبکه اینترنت، تلویزیون و رادیو قرار نمیگرفتند، شمناسایی شده است، گفت: بیش از ۸۰۰ نقطه فارس را می توان نقطه کور آنتن دهی دانست که با شناسایی آن نقاط و ارائه به استاندار، مصوب شد تحت پوشش شبکه اینترنت و... قرار گیرند.

دکتر اسماعیلی از فرهنگیان درخواست کرد که با تمام وجود با بسیج فرهنگیان همکاری و در ماموریت های این سازمان تکلیف محور وارد شوند.

در ادامه، مهندس بهمن محمودی که از فرهنگیان خوش فکر و پر تلاش بسیج فرهنگیان استان می باشند، با حفظ سمت مدیریت کانون بسیج فرهنگیان شهرستان مرودشت، به عنوان جانشین سازمان معرفی شدند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید