خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):

شبکه صالحین گسترده ترین برنامه تربیتی بسیج است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، شبکه صالحین را گسترده ترین برنامه تربیتی بسیج دانست که تربیت انسان های مؤمن، بصیر، مجاهد و انقلابی را برعهده دارد.
کد خبر: ۹۲۴۸۴۹۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال و بختیاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جمع ارکان تربیتی صالحین بسیج شهرستان کوهرنگ، حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر گفت: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است و صالحین در واقع، به‌منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر(عج) و کادرسازی دوباره برای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کادرسازی صالحین، یعنی تربیت آدم ‌هایی صالح برای انقلاب اسلامی و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است. از این روی همواره باید اطلاعات افراد درگیر با حلقه های این شجره طیبه بروز و کامل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، درادامه تاکید کرد: عرصه تربیتی همه مباحث اخلاقی، رفتاری و معنوی افراد را شامل می شود؛ یعنی در این بخش طراحی و برنامه ‌ریزی می ‌شود و فرآیندی برای آن در نظر گرفته می ‌شود که افرادی که به صالحین وارد می‌ شوند، در حلقه‌های صالحین چه مسیری را طی کنند. و این تغییر رفتار باید همراه با معنویت‌ افزایی باشد.

این مقام مسئول، بصیرت افزایی را از الزامات و نیازهای کار تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: اساتید و مربیان موظف هستند برای رفع این نیاز، ضمن ارتقای دانش خود آگاهی های لازم  را در اختیار  متربیان قرار دهند و مهم‌تر از این آگاهی و دانش، قدرت تحلیل و تجزیه برای تشخیص حق از باطل است؛ یعنی در عرصه بصیرتی فقط اطلاعات سیاسی کافی نیست، بلکه افراد طوری تربیت می‌شوند که قدرت تحلیل‏‌شان افزایش پیدا کند، که با این شاخصه بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.

حسینی صدر بابیان اینکه، مسائل معرفتی، تربیتی و بصیرتی باید دارای عمق باشند، اظهارکرد: اگر ما عمق‌ بخشی در آموزش ها نداشته باشیم و اطلاعاتمان سطحی باشد، فایده‌ای ندارد و به نتیجه نخواهیم رسید. بنابراین در جلسات حلقه های صالحین یک نگاه صرف دانش‌افزایی مدنظرمان نیست، بلکه باید این استدلال ‌ها به باور تبدیل شوند. زیرا اگر به باور تبدیل نشوند، دانشی است که ممکن است از بین برود.

وی تصریح کرد: دانش با باور قلبی متفاوت است، زیرا باور قلبی آثاری دارد که دانشِ صرف آن را ندارد. لذا تلاش سرگروه و مربی صالحین این است که دانشی را برای فرد ایجاد می ‌کند که تبدیل به باورهای او شود و اعتقاد پیدا کند و پای اعتقادش بایستد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار