خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

افتتاح ۴۷ پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی هفته جهاد کشاورزی در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح ۴۷ پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری طی هفته جهاد کشاورزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۸۸۸۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

افتتاح ۴۷ پروژه طی هفته جهاد کشاورزی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور رضوانی جلال در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷خرداد روزی بود که به فرمان امام‌خمینی (ره) این نهاد تاسیس شد و از همان ابتدا در همه حوزه‌ها در روستاهایی که مردم نیاز داشتند حضور پیدا کردند، افزود: در این هفته ۴۷ پروژه افتتاح می‌شود و افتتاحیه به صورت تخصصی و متمرکز باید انجام شود این پروژه‌ها شامل ۲۱ مورد آب و خاک، هفت مورد تولیدات دامی، پنج مورد شیلات، پنج مورد صنایع کشاورزی، ۶ مورد تولیدات گیاهی و سه مورد منابع طبیعی است که حدود ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و تعداد اشتغالزایی حدود ۶۸۹ نفر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال گذشته در بخش کشاورزی ۷.۹ درصد رشد داشتیم و در سال جهش تولید بر اساس سند ۳ ساله، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید را داریم که امید است بتوانیم برنامه‌های کشاورزی را در استان با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وی عنوان کرد: احداث دامداری‌های بزرگ و صادرات در قالب سند راهبردی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود.

رضوانی جلال با اشاره به پایین بودن قیمت کلزا نسبت به کشت‌های دیگر گفت: قیمت کلزا ۴ هزار تومان  و قیمت گشنیز ۱۲ هزار تومان است که این اعداد قابل رقابت نیست و این امر باعث شده است کشاورزان رغبت کمتری نسبت به کشت آن داشته باشند و نتوانیم به الگوی برنامه کشت در کلزا برسیم که این امر نیازمند حمایت بیشتر کشاورزان و اعلام به موقع قیمت کلزا است.

وی با بیان اینکه ما در هر شهرستانی برنامه‌ای برای کشت داریم، ادامه داد: برخی از محصولاتی که الگوی کشت داشتند تحقق پیدا کردند و برخی از آنها تحقق نیافتند و ما مجبور شدیم که کشت کلزا یا گشنیز داشته باشیم و

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال ۵ هزار تن کلزا تولید خواهیم داشت، گفت: برای رونق کشت کلزا پیشنهاداتی به وزارتخانه داده شده که در صورت موافقت انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: در سطح استان همدان بیش از ۱۷۵ هزار تن ظرفیت فعال برای سردخانه داریم و بیش از ۲۰۰ هزار تن نیز در حال ساخت و ساز است که پیشرفت فیزیکی این سردخانه‌ها از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد بوده و در مناسبت‌های مختلف افتتاح می‌شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه ما قدرت نگهداری سیر در سردخانه را نداریم، بیان داشت: این یکی از نقاط ضعف ما است که در شهرهای دیگر نگهداری می‌شود.

وی در خصوص قیمت مرغ ابراز داشت: گوشت مرغ بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و بسیار ارزان‌تر تولید می‌شود اما قیمت مصوب بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است و مرغداری‌های ما ضرر می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در سال جهش تولید ما چند برنامه داریم از قبیل احداث گلخانه‌ها و دامداری‌های بزرگ که شامل ۳ دامداری ۶ هزار رأسی  در درگزین، قهاوند و ملایر است.

وی در خصوص کشت هندوانه گفت: کشت این محصول به شدت پائین آمده و در این کشت حداقل‌ها انجام شده است که به صورت قطره‌ای، نشایی کردن و از طریق مارچ در حال انجام است.

رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه هر شهرستان یک الگوی کشت دارد، بیان کرد: از محصولات استراتژی گندم، جو، کلزا و چغندرقند است که در استان ما وجود دارد و الگوی کشت می‌گیریم و در شهرستان‌ها تقسیم می‌کنیم.

وی گفت: کشت گوجه فرنگی در اسدآباد انجام می‌شود اما در مقایسه با سطح کشور تعیین کننده نیست و اگر در کشور کشت زیادی انجام شود کشت ما در همدان با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص تعطیلی ۶۰ درصد از واحدهای لبنی استان ابراز داشت: شیر تولیدی استان بالای ۳۵۰ هزار تن است و با توجه به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا واحدهای صنایع لبنی نتوانستند صادرات خود را ادامه دهند بسیاری از واحدها تعطیل شده و برخی از واحدها نیز به روز نیستند که باید به روز رسانی شوند تا محصولاتی تولیدی خود را به خارج از کشور صادر کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار