سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر از بیش از یک هزار واحد پرورش گاو شیری روستایی و ۵ واحد گاوداری شیری صنعتی تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۷۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

تولید سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا ناصری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر از بیش از یک هزار واحد پرورش گاو شیری روستایی با ظرفیت یک هزار رأس و ۵ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت ۱۸۰ رأس، تولید می‌شود.

وی افزود: در این راستا برای ۱۰ نفر در واحدهای صنعتی و برای بیش از یک هزار نفر در واحدهای روستایی شغل ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: ۶ مرکز جمع‌آوری شیر به صورت ثابت و سیار در سطح شهرستان نیر با اشتغال‌زایی برای ۱۲ نفر فعالیت دارند و این شهرستان از نظر تولید شیر رتبه ششم را در استان دارا است.

صدور بیش از ۱۳۰۰ تن گوشت مرغ از شهرستان نیر

ناصری اظهار کرد: همچنین در شهرستان نیر سالانه بیش از یک هزار و ۷۵۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ، ۳۸۰ تن تخم مرغ و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان نیر دارای ۱۵ مزرعه طیور با اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر بوده و در رتبه چهارم استانی در صنعت طیور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف در شهرستان وجود دارد که به سایر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار