مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد کارگاه‌های تولیدات خانگی بازاریابی برای ارائه این محصولات را در استان‌های دیگر فراهم و فرصت شغلی برای بانوان نیازمند فعال و پویا ایجاد شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۲۸۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جهت حمایت از تولیدات داخلی باید ترویج شودآذر کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران پایین است، عمده صنایع ایران از فناوری قدیمی استفاده می‌کنند و از منافع فناوری‌های پیشرفته محرومند، کیفیت محصولات ایرانی نسبت به رقبای خارجی، معمولاً پایین و سهم اغلب محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی اندک است.

وی افزود: اقتصاد ایران از اسفندماه سال گذشته در شرایط جدیدی ناشی از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) قرار گرفت که با توجه به لزوم تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها و کسب‌وکار‌ها در کشور، اثرات منفی قابل توجهی در بسیاری از کسب‌وکار‌ها بر جای گذاشته که بر چالش‌ها و تهدید‌های جهش تولید افزوده شده است.

کیخا بیان کرد: قطعا در کنار چالش‌ها و تهدیدها، نقاط قوت و فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای جهش تولید بهره‌گیری نمود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در عین حال علاوه بر اینکه اقتصاد کرونا و پساکرونا بر فضای سیاست‌های حاکم بر جهش تولید اثرگذار است، ولی این موضوع نیازمند سیاست‌گذاری مجزایی است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نامگذاری رهبر معظم انقلاب که سال ۹۹ را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند اقدامات برنامه ریزی شده توسط بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در استان رسیدن به این منظور محقق شود.

کیخا راه اندازی کارگاه‌های مشاغل خانگی، شناسایی افراد شاخص در صنعت سوزن دوزی و صنایع دستی استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای برای خواهران بسیجی، تلاش در جهت فعال نمودن بانوان کارآفرین، راه اندازی کارگاه‌های قالی بافی خیاطی و ترشی خانگی به منظور ایجاد کسب و کار، راه اندازی تعاونی‌های خانگی در روستا‌ها، راه اندازی کارگاه‌های فرآوری خرما در جنوب استان، شناسایی زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار، برنامه‌ریزی جهت آموزش و ایجاد اشتغال برای این بانوان، ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جهت حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی را از مهم ترین برنامه های در دست اجرا جهت افزایش تولیدات ایرانی در سطح استان برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از استان‌های محروم محسوب می‌شود و اما بانوان این استان از صنایع دستی نخی برخوردارند که می‌شود از این ظرفیت استفاده بهینه نمود، بسیج جامعه زنان بر این است که با حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد کارگاه‌های تولیدات خانگی از قبیل کشک‌زرد، آچار، کلوچه زابلی، ترشیجات، سوزن دوزی، حصیر بافی، سی که دوزی، بازاریابی برای ارائه این محصولات حتی در استان‌های دیگر بتواند در جهت ایجاد شغل برای بانوان نیازمند فعال و پویا عمل آید.

 
ارسال نظرات