مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های امور بانوان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: چهل نفر از مادران و همسران شهدای اسن استان تجلیل می‌شوند‌.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۰۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, نادیا صداقت در نشست ویدئو کنفرانس با مدنی معاون مشاور وزیر کشور در امور زنان و مجتهدزاده رئیس کمیته مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: مادران و زنان این استان در همه عرصه‌های دفاع مقدس شجاعانه تلاش کردند و زحمت کشیدند و اقدامات آنها کمتر از مردان نبود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه آرامش و امنیت کشور را مدیون صبر و استقامت مادران و همسران شهدا هستیم، افزود: بانوان همواره در تمام لحظه‌های دفاع مقدس در کنار همسران خود بودند و نیاز است ایثارگری آنها برای الگوسازی نسل آینده ثبت و ضبط شود.

وی عنوان کرد: حوزه بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد همه ساله برنامه‌های متنوعی در سالروز دفاع مقدس داشته و همایش و جشنواره‌های مختلفی برگزار کرده است.

این مسوول تصریح کرد: سال گذشته همایش زن و دفاع مقدس با موضوع پیام‌آوران عاشورا برگزار و از چهار کتاب با موضوع تصویر زن در شعر مقاومت، هر جا دل رود نام تو می‌افتد، رهاورد نور و گردآوری خاطرات دانش‌آموزان دختر در سفر راهیان نور رونمایی شد.

صداقت به برنامه‌های کمیته بانوان دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: نشست کمیته زنان و دفاع مقدس با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضا تشکیل شد و ۱۲ مصوبه داشت.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری و جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و افزود: از ۴۰ نفر از بانوان و همسران شهدا در این همایش تجلیل به عمل می‌آید، ضمن اینکه نمایشگاه مجازی زن و دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گردآوری و تحویل اسامی زنان امدادگر و فعال پشتیبان دفاع مقدس و همچنین کتاب خاطرات زخمی(خاطرات زنان رزمنده) به صدا و سیمای مرکز استان گفت: ۶ دانش‌آموز راوی به منظور آشنایی دانش‌آموزان با نقش زنان در دفاع مقدس و روایتگری ایثار شناسایی شدند.

این مسوول عنوان کرد: پیگیر ایجاد موسسه‌ای با موضوع زن و دفاع مقدس هستیم.ضمن اینکه دریافت مصاحبه‌های خانواده‌های شهدا از بنیاد شهید و پیاده‌سازی و تدوین آنها به منظور تالیف کتاب خاطرات خانواده شهدا و تهیه مستند، سوژه‌یابی مستند زن و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.

صداقت عنوان کرد: تولید اینفوگرافی زنان شهیده استان و پخش در فضای مجازی، انتشار کلیپ‌هایی با موضوع زن و دفاع مقدس در فضای مجازی و تدوین  کتاب خاطرات دوتن از بانوان ایثارگر استان توسط حوزه هنری از دیگر برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات