خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

دوری از آموزه‌های دین و عدم تبعیت از معصومین(ع) منشأ انحرافات در جامعه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان دوری از آموزه‌های دین و عدم تبعیت از فرموده‌های معصومین(ع) را منشأ انحرافات در جامعه و سبک زندگی دانست و گفت: مشکلی که امروز در جامعه می‌بینیم ریشه آن به عدم شناخت و عدم عمل به مبانی اسلامی برمی‌گردد.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۱۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

دوری از آموزه‌های دین و عدم تبعیت از معصومین(ع) منشأ انحرافات در جامعهحجت‌الاسلام حسین علیی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: عصر امام صادق(ع) یکی از دوران‌های مهم و پر تنش در تاریخ اسلام به شمار می‌رود که در ان وقایع مهمی اتفاق افتاد.

وی افزود: انتقال حکومت و قدرت از بنی‌امیه به بنی‌عباس با تنش‌های سیاسی، وجود مکاتب مختلف فکری و تعدد فرقه‌ها بخشی از گزاره‌های موجود در عصر امام جعفر صادق(ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه رسالت ائمه معصومین(ع) تبیین دین، تفسیر دین و احیای حاکمیت اسلامی بود به اقدامات برجسته و تاثیرگذار امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) در طول حیات بابرکت خود و بر اساس مقتضیات زمانی موجود، اقدامات برجسته و تاثیرگذاری انجام دادند که در عصر امام صادق(ع) در سایه جنگ‌ها و انتقال قدرت‌ها بستر مناسب برای ایجاد تحول در عرصه مذهب شیعه به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه بستر تحول از اختلاف حکومت بنی‌امیه با حکومت بنی‌عباس بر سر قدرت به وجود آمد، گفت: با توجه به اینکه بنی‌امیه در اواخر حکومت خود به سر می‌برد و حکومت بنی‌عباس جایگزین آن می‌شد امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از اختلاف بین این دو حکومت استفاده و دانشگاه بزرگی را ایجاد کردند که در همه عرصه‌ها از جمله فقه، اخلاق، احکام، مسائل اجتماعی و سیاسی  تاثیرگذار بود به طوری که «قال باقر(ع)» و «قال صادق(ع)‌«ها تاییدکننده آن است.

علیی ابراز داشت: امام صادق(ع) در طول حیات خود توانست تشیع را تقویت و مباحث مربوط به مکتب را زنده نگه دارند، احیای اسلام ناب علوی و مذهب شیعه برجسته‌ترین اقدام امام جعفر صادق(ع) بود.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) با اختلاف‌های به وجود آمده بر سر قدرت و حکومت با تربیت شاگردانی مهم و تاثیرگذار توانست از فرصت استفاده و مذهب شیعه را احیاء و ترویج دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری شناخته می‌شود، گفت: بنیانگذاری مذهب شیعه از زمان بعثت انجام شده بود اما با توجه به شرایط امکان تبلیغ، گسترش و ترویج مذهب شیعه وجود نداشت که در عصر امام صادق(ع) فرصت مناسب به وجود آمد و ایشان توانستند این اقدام مهم در عرصه تبیین دین را انجام دهند و به همین دلیل از این امام همام به عنوان رئیس مذهب شیعه یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در عصر امام صادق(ع) تعدد فرقه‌ها و مکاتب انحرافی در بدنه جامعه اسلامی به وجود آمد، به مبارزات ایشان علیه خرافات، انحرافات‌ها و بدعت‌ها اشاره و تصریح کرد: بیشترین انحطاط فکری در زمان امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) بود و همه ائمه معصومین(ع) در مقابل جریان انحرافی مقابله می‌کردند و تنها مختص به امام صادق(ع) نبود.

علیی کرد: هر دوره‌ای از دوران امامت ائمه معصومین(ع) دارای نحله‌های فکری و انحطاط غلط بود که  تمامی ائمه(ع) با آن مقابله می‌کردند و امام صادق(ع) نیز همچون اجداد و فرزندان خود در مقابله با نحله‌ها و بدعت‌ها مقابله و با تربیت شاگردانی آگاه و دانشمند به مصاف این نحله‌های غلط  فکری می‌رفتند  که البته یکی از وظایف ذاتی امامت هم این است که در برابر نحله‌ها و بدعت‌ها مقاومت و ایستادگی و مردم را توجیه کند که امام صادق(ع) و شاگردانش در این عرصه پیشگام بودند.

وی با اشاره به نقش مؤثر امام صادق(ع) در فرهنگ و تمدن اسلامی بر ضرورت ترویج خط فکری ایشان و تأثیر آن در اشاعه سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و گفت: تمام ائمه(ع) ما نور واحد هستند و رسالتشان بر این است تا اسلام ناب را به مردم معرفی و مبانی اسلام ناب را تبیین کنند که یکی از مبانی اسلام ناب نیز سبک زندگی است که همه معصومین(ع) این مهم را ترویج داده و امام صادق(ع) نیز از این مقوله مستثنی نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: احادیث و روایت‌های اخلاقی بسیاری به خصوص در سبک زندگی از امام صادق(ع) وجود دارد که بیانگر این است که این امام بزرگوار نیز همچون دیگر ائمه(ع) بر اساس رسالت ذلتی  خود، سبک زندگی اسلامی که بنیانگذار همه رفتارها و کردارها است را تبیین کردند.

وی اظهار داشت: وظیفه ما است تا با تمسک به سیره این امام  بزرگوار(ع) زندگی خود را با سبک زندگی ایشان تطبیق دهیم و با اطاعت‌پذیری از امام صادق(ع)، سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

علیی دوری از آموزه‌های دین و عدم تبعیت از فرموده‌های معصومین(ع) را منشأ انحرافات در جامعه و سبک زندگی دانست و یادآور شد: مشکلی که امروز در جامعه می‌بینیم ریشه آن به عدم شناخت و عدم عمل به مبانی اسلامی برمی‌گردد که باید با تمسک به سبک زندگی امام صادق(ع) و ائمه معصومین(ع)، در آن مسیر اصلی زندگی خود را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) تمامی صفات پروردگار را متبلور و متجلی بودند به ویژگی منحصر به فرد امام صادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: مرتبه بالای عبودیت، اخلاص و بندگی، عمل و پیروی از سنت پیامبر(ص) و علم و دانش از مهم‌ترین ویژگی‌های این امام بزرگوار به شمار می‌آ‌ید و احیای مذهب شیعه نشان از شجاعت، همت و مرتبه بالای عبودیت و توکل به خداوند ایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات