حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک:

امام صادق (ع) خدمت شایانی به تفکر شیعه کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شخصیت بزرگوار خدمت شایانی به تفکر شیعه کرد و دوران زعامت  این امام بزرگوار و پدر گرامیشان به عنوان دوران  انفجار علم دین مطرح شده است.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۳۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک در جمع نیروهای ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد ضمن گرامیداشت شهادت امام صادق (ع) گفت: این شخصیت بزرگوار خدمت شایانی به تفکر شیعه کرد  و دوران زعامت  این امام بزرگوار و پدر گرامیشان به عنوان دوران  انفجار علم دین مطرح شده است.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از آموزه های دین مبین اسلام به دلیل وضعیت حاکم بر جامعه آن زمان از زبان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای ما بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک افزود: بیشترین روایات محصوره از  اهل بیت (ع)  از امام باقر (ع) و امام صادق  است زیرا در آن دوران میان بنی امیه و بنی عباس درگیری وجود داشت و حکومت  بنی امیه در حال انحطاط و سقوط  بود  و حکومت بنی عباس  می خواست  جایگزین آن شود .

وی ادامه داد: در این فضای درگیری بین این دو حکومت،  امامین شریفین به عنوان یک راهبرد به تبیین آموزه های دینی پرداختند و امام باقر یک دانشگاه بزرگ اسلامی تاسیس کرد که امام صادق (ع)  آن را ادامه داد و صدها دانشمند در  این مکتب  درس می خوانند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت: این دو امام بزرگوار از این فرصت طلایی استفاده کردند و فقه شیعه را پویا کردند و به همین خاطر به آن فقه جعفری می گویند .

وی در ادامه به برخی اصول حاکم بر رفتار سیاسی ،مکتب نظری و عملی و خط فکری امام خمینی ره اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های امام ره خلاقیت و ابتکار در عرصه مدیریت دینی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک گفت: یکی از ابتکارات امام در عرصه مدیریت دینی شکل گیری و تشکیل قانون اساسی  منبعث از آموزه های دینی و تعالیم قرآنی است که با  قانون های اساسی سایر کشورها متفاوت است  زیرا روح حاکم بر  آن  آیات  قرآن کریم است..

وی بیان کرد: از دیگر خلاقیت های امام خمینی ره تاسیس نهادهایی برخواسته از بطن مردم مانند سپاه، بسیج و ...  برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک افزود:  یکی دیگر از ویژگی های امام ره  دور اندیشی و آینده نگری است و فلسفه قیام و نهضت امام ره رسیدن به هدف غایی یعنی تشکیل تمدن اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به بیان ویژگی های رفتاری امام راحل اشاره کرد و  افزود:  امام خمینی ره  به شدت  مخالف اسلام آمریکایی و طرفدار سر سخت اسلام ناب محمدی بودند.

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک گفت: بحث اقتضائات زمانی ، مکانی و احکام ثانویه برای امام مهم بود و در همین بحث کرونا نیز تعطیلی مساجد و ... بر اساس مسائل فقهی و شرع انجام می شود. 

امام ره در همه مقاطع و دوران زندگی خود متکی بر خدا بودند و به فرمایش رهبر انقلاب محاسبات معنوی در تصمیم گیری ها و تدابیر ایشان به معنای واقعی به چشم می خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاید دشمن از حیث نظامی توانمندی هایی داشته باشد اما آن چیزی که دشمن را به ارعاب و تهدید وادشته است و از  نیروهای نظامی ایران اسلامی حساب می برد حس معنویت ، روحیه شهادت طلبی ، روحیه جهادی، روحیه استکبار ستیزی , اعتقاد و باور قلبی به آموزه های دینی است که امام خمینی ره به ما یاد دادند.

وی ابراز داشت: از اصول حاکم بر رفتار امام (ره ) ضدیت با استکبار ، استثمار و استبداد بود و در ادبیات و سخنرانی های امام مخالفت با نظام سلطه به رهبری آمریکا موج می زند و می فرمود " تمام گرفتاری های جهان اسلام  از آمریکاست" و هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید " و امریکا ام الفساد قرن است " آمریکا و اسرائیل تروریست بالذات دولتی هستند "  و این یعنی اوج ضدیت با استکبار  و استثمار در عالم.

حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: اهمیت به نقش مردم از دیگر اصول حاکم بر رفتار سیاسی امام بود و معتقد به مردم سالاری دینی بودند و از نگاه ایشان نقش مردم تعیین کننده است .

وی بیان کرد: اصل دیگر اصل استقلال طلبی امام خمینی ره  بود و از همان ابتدا  فرمود ند " ما نان و پنیر خود را می خوریم و روی پای خود می ایستیم " مفهوم این سخن یعنی استقلال و معتقد بودند در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و .. خودمان باید استقلال کامل داشته باشیم و نگاهی به بیگانگان نداشته باشیم و رهبر معظم انقلاب  نیز این خط و مشی ها را دنبال می کنند.

حجت الاسلام  حکمتی نیک در ادامه به یکی از مباحث اخلاقی  اشاره کرد و گفت: یکی از مفاهیم ارزشی در آموزه های دینی شجاعت است و با این مشتقات و حروف در قرآن ذکر نشده است اما آیات زیادی در قرآن وجود دارد که این مفهوم ارزشی را تایید می کند .

وی گفت: در موارد متعدد خداوند از انسان های شجاع یاد کرده است و  انسان های بزدل و ترسو که در مقابل دشمن شجاعت ندارند را مذمت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  افزود: یک فرمانده نظامی انقلابی باید در عین  برخورداری از کاردانی و علم ودانایی از چابکی و چالاکی لازم نیز برخوردار باشد.

وی بیان کرد: اولین نشانه از نشانه های انسان شجاع برخورداری از حلم و بردباری  است و در مواجهه با بی ادبی دیگران صبور هستند و این ویژگی در رفتار و منش ائمه اطهار (ع) به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک گفت: دومین نشانه انسان های شجاع غلبه برهوای نفس است  و شجاعت دینی انسان را از این رذایل باز می دارد.

وی افزود: سومین نشانه انسان های شجاع سخاوت و بخشش است و  بخیل و خسیس نیستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : چهامین ویژگی انسان های شجاع صداقت و راستگویی است  و هرگز دروغ در رفتار و کردار آنها وجود ندارد.

وی افزود: پنجمین نشانه انسان های شجاع غیرت دینی است که هم غیرتی دینی ، وطنی و ناموسی دارند و در مقابل  تهاجم دشمن به مرزهای جغرافیایی و اعتقادی شجاعت و غیرت خود را نشان می دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  ابراز داشت: یکی از مصداق های شجاعت مقابله با دشمن در میدان جنگ است  .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصداق های شجاعت، شجاعت در عرصه مدیریت و فرماندهی دینی است ، گفت:  وقتی اوایل دوران دفاع مقدس خبر به امام خمینی ره رسید که صدام به پنج نقطه مهم از کشور حمله کرده است فرمودند" دیوانه ای آمده و سنگی انداخته و فرار کرده است" که با بیان این جمله دشمن را مرعوب و به رزمندگان اسلام روحیه بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با گذشت 32 سال از دوران زعامت و امامت به عنوان یک رهبر شجاع  با وجود تمامی تهاجم ها و تحریم ها و فشار بین المللی در مقابل دشمن  ایستادگی کرده است و این یعنی شجاعت در عرصه مدیریت دینی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دیگر مصداق های شجاعت، شجاعت در برابر بلایا و مصیبت ها است و هنگامی که مصیبتی به انسان های شجاع می رسد جزع و فزع نمی کنند و تابع دستورات الهی هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات