خبرگزاری بسیج: رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد با انتقاد از پایین بودن کیفیت آب و عدم اختصاص حقابه های کشاورزی بخش فشافویه، نسبت به خشک شدن سفره های آب زیرزمینی این منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۴۹۷۰۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

علیرضا زندی رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد اظهار داشت:  چندین سال است که جمعیت بخش فشافویه به علت موقعیت جغرافیایی و وجود شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه دوبرابر شده ؛اما زیرساخت ها آنگونه که باید، ارتقاء پیدا نکرده است.

زندی افزود: به دلیل تخصیص پیدا نکردن حقابه های کشاورزی حسن آباد ، عمق آب در این منطقه به 200 متر کاهش پیدا کرده که این موضوع خطر نشست زمین را به دنبال دارد. وی ادامه داد: اگر حقابه های کشاورزی که در اسناد مالکیت بخش فشافویه ذکر شده است، تزریق شود، هم صنعت و هم کشاورزی دشت طلایی ری رونق می گیرد و سفره های آب زیر زمینی بالا می رود.

براساس این گزارش، علاوه بر مشکل آب کشاورزی، آب اشامیدنی اهالی جنوبی ترین منطقه پایتخت حدود پنج سالی می شود که کام مردم حسن آباد فشافویه را تلخ کرده است و مردم این منطقه برای خرید یک دبه «آب احتمالا تصفیه» شده  باید 5000 تومان پرداخت کنند. اهالی این شهر می گویند: آب   لوله کشی در این شهرهست اما آب برای شستشو بوده و غیر قابل شرب است. آنها اظهار می دارند که مردم هزینه آب تصفیه شده را پرداخت می کنند اما آب غیر قابل شرب در لوله کشی شهر جاری است و مردم آب مخصوص شستشو را مصرف می کنند کسانی که ول دارند دستگاه تصفیه آب در خانه هایشان نصب کرده اند اما کسانی که توان خرید دستگاه تصفیه ندارند آب را از تانکرها می خرند که سختی های زیادی هم متحمل می شوند و اغلب شهروندان باید مسافت زیادی را از طبقات بالای مجتمع های آپارتمانی طی کنند تا از تانکر آب خریداری کنند.

  

ارسال نظرات