خبرهای داغ:

تبلیغ، آیینه‌ای است که انوار تابان معرفت حق در آن می‌درخشد

موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۶۳۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی پیامی را به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا
تبلیغ، آیینه‌ای است که انوار تابان معرفت حق در آن می‌درخشد و بیان و لسان مبلّغ محل تجلی چنین شناخت و معرفت ارزشمندی است.
مبلغی که ذهن و زبانش از اندیشه‌گاه عالم قدس توشه گرفته باشد حتی با عمل خود بی‌آنکه نیاز به سخن گفتن بیفتد، نقطه اتصال خلق به صفات‌الله می‌گردد و دیگران را که بر لذت این شراب طهور وقوف ندارند به تصریح و یا با زبان رمز و اشاره، به بهره‌ای از آن دریای بی‌پایان رهنمون می‌شود.
شیوه‌های تبلیغ دین که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلّغ قرار دارد، با روش‌های تبلیغات غربی که هدفش صرفاً تحت تأثیر قرار دادن مخاطب است، تفاوت جوهری دارد. زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب‌ناپذیر و ضروری مبلّغ است.
سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی–مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیرو‌های مؤمن، تقویت و هدایت تشکل‌های دینی، فرهنگی و قرآنی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف اسلامی و… تنها بخشی از رسالت‌های سنگین این نهاد انقلابی است.
سازمان تبلیغات اسلامی در حالی وارد سی و نهمین سالروز تأسیس خود می‌شود که با گام‌های بلندی که در مسیر تبلیغ و اطلاع‌رسانی و توسعه فرهنگ دینی جامعه برداشته است، سرمایه‌ای عظیم و گران سنگ در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و نکوداشت سالگرد تأسیس این نهاد مقدس، در حقیقت تعظیم مبلغان عزیز و مجاهدان عرصه تبلیغ دین و تکریمِ فضیلت‌هایی است که در سایه اسلام به ملت بزرگوار ایران، عزت و سعادت بخشیده است.
موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود فرارسیدن اول تیرماه، سی و نهمین سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به همگان و خصوصاً سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک گفته و از خدای بزرگ خواهانیم که این سالروز خجسته برای همگان و خصوصاً مبلغان عزیز اسلام، نوید‌دهنده افق‌هایی روشن در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی برای جامعه باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها