خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
عضو عملیات جهادی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز:
سیده زهرا هاشمی گفت: نهاد‌های فرهنگی دینی هیچ گونه برنامه‌ای برای نسلی که در فضای افسارگسیخته مجازی مطابق با اندیشه‌های بی پشتوانه رها شده اند، ندارند.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۱۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سیده زهرا هاشمی عضو عملیات جهادی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص ضرورت برنامه ریزی از سوی نهاد های فرهنگی دینی برای افراد زیر 14 سال با وجود فضای افسار گسیخته مجازی گفت: از آن جایی که در فرهنگ و آداب اسلامی سنین تربیت انسان زیر ۱۴ سال معرفی شده و افراد بالای این سن به عنوان افرادی که شاکله ی شخصیتی شان شکل گرفته معرفی می شوند، چرا هیچ گونه تأکید می کنم(هیچ گونه) برنامه ریزی از سمت و سوی نهاد های فرهنگی و دینی برای تربیت این قشر به خصوص اغناء کردن این نسل درخصوص مسائل عادی دینی، من جمله بحث رعایت آداب و احترام نسبت به بزرگ ترها، مقوله های حجاب، آزادی، نماز و هزاران گره کور تولید شده در اذهان نسل جدید که برای هیچکدام پاسخ قانع کننده ای ندارد و در فضای افسارگسیخته مجازی مطابق با اندیشه های بی پشتوانه جواب نقضی برایشان پیدا می کنند رها شده اند و مسئولین امر برای نسل نوجوان و جوان ما برنامه ریزی ندارند.

این فعال دانشجویی با بیان این پرسش که آیا نسل جدید همان پدران و مادران آینده این سرزمین و همان تولید کنندگان اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی نسل آینده نیستند؟ گفت : نسل آینده را به فضای مجازی حواله دادن و ساکت کردنشان آینده پر سر و صدایی برای این مملکت ایجاد خواهد کرد.دانشگاه محل رفع شبهه است نه ایجاد یک شخصیت جدید برای دانشجویی که نه تنها شبهه ندارد که از اساس منکر مباحث پایه ای دینی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. 

وی تاکید کرد : بی تفاوتی ایجاد شده در نسل جدید که دست آورد زندگی در فضای مجازی است همان تیشه ای است که امروزه بر پیکره جامعه خود فرود می آوریم. دخترکی که در فضای مجازی هر روز به دنبال مارک های گران قیمت اروپایی و لایک کردن صفحات به اصلاح شاخ اینستاگرامی است و هر روز شخصیتش را بر اساس پر عضو ترین صفحه اینستا تغییر می دهد، قرار است مادر این سرزمین باشد و پسرکی که هر روز شاهد صحنه های به دور از اخلاق در فضای مجازی است نیز قرار است پدر این سرزمین باشد.

این عضو عملیات جهادی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پایان بیان داشت : خواسته ما از نمایندگان مجلس یازدهم، بویژه اعضای کمسیون اجتماعی، فرهنگی، امنیت ملی و سیاست خارجی این است که نسل جدید را دریابند.
آسیب های اجتماعی آینده، پیشرفت ها و پسرفت ها همه و همه مرهون نسلی است که چند سال آینده به پیکره این جامعه تزریق خواهد شد و نادیده گرفتن آن، پیامد های جبران ناپذیری برای کشور خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها