سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای مقابله با کرونا کمبود شدید در بخش پرستار آی سی یو و نیاز حیاتی و فوری به پرستار آی سی یو داریم.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۲۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای مقابله با کرونا کمبود شدید در بخش پرستار آی سی یو و نیاز حیاتی و فوری به پرستار آی سی یو داریم.دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست با رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بر ضرورت توجه و کمک جدی به حوزه بهداشت و درمان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جنوب فردا، فرهاد ابول نژادیان شامگاه دوشنبه در نشست با رییس سازمان بسیج پزشکی کشور، با اشاره به سیر درگیر شدن ظرفیت های درمانی و بیمارستانی استان به مراقبت از بیماران کرونا اظهار کرد:

وی به نیاز مبرم و فوری خوزستان به پرستار آی سی یو کار اشاره و افزود: ۸۰ درصد تخت های عادی در استان پر شده است اما در این لحظه، اولویت و دغدغه دانشگاه رفع نیازهای استان در زمینه کمبود تخت آی سی یو است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده و تا این لحظه تمام ظرفیت های ممکن به کار گرفته شده است، اما از این نظر استان نیازمند توجه و کمک جدی است.

ابول نژادیان با بیان این که ۳۸ پرستار از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به خوزستان اعزام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۰ پرستار به آبادان، ۱۰ پرستار به دزفول و ۸ نفر دیگر نیز به نیروهای پرستاری اهواز اضافه شده است، در این زمینه خوزستان به پرستار آی سی یو کار نیاز مبرم دارد.

وی با بیان این که در ابتدای شیوع بیماری، در اهواز بیمارستان رازی کاملا در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت، گفت: بیمارستان طالقانی به صورت دو منظوره، جهت پوشش سر ریز بیمارستان رازی و همچنین استفاده نقاهتگاهی در صورت لزوم تجهیز شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: از ۲۶ فروردین ماه آمار مبتلایان روند صعودی پیدا کرد و از دو اردیبهشت ماه وارد پیک بیماری شدیم، بیمارستان طالقانی و رازی تکمیل شد، سپس یک بلوک ۱۰۰ تخته از بیمارستان سینا کارون وارد مدار شد.

ابول نژادیان گفت:به دلیل نیاز به تخت آی سی یو، یک بخش سی سی یو در این بلوک تغییر کاربری داده و به آی سی یو تبدیل شد.

وی با بیان این که در مرحله بعد ۲۰۰ تخت در بیمارستان امیرالمومنین تامین اجتماعی زیر بار مراقبت از بیماران کرونا رفت، یادآور شد: پس از آن نیز بیمارستان های فاطمه الزهرا نیروی انتظامی و منفرد نیاکی ارتش وارد مدار شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در بیمارستان گلستان نیز یک بخش آی سی یو ایجاد و وارد مدار شده است، اما در تامین برخی تجهیزات و وسایل حفاظت فردی نیاز به کمک دارد.

ابول نژادیان به وضعیت سایر بیمارستان های استان در حوزه دانشگاه و دانشکده های دیگر اشاره کرد و گفت: در آبادان، بیمارستان طالقانی تکمیل شده و بیمارستان نفت وارد مدار شده است، اما بیمارستان نفت از نظر تجهیزات و نیروی انسانی کارآزموده کمبود دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه آبادان در مراقبت از بیماران تحت فشار بسیار زیاد قرار دارد، بیماران کرونا شادگان که جزء حوزه تحت پوشش آبادان است، تحت پوشش اهواز قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: دزفول نیز تحت فشار بسیار زیاد قرار دارد و ۲۰۰ تخت بیمارستان گنجویان پر شده است.

ایول نژادیان با بیان این که اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور است، تصریح کرد: این موضوع در کنار عدم توجه لازم به هشدارهای بهداشتی در خودداری از برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی در استان و وجود بازارهای دست فروشان متعدد در نقاط زیادی از اهواز که تجمعات انسانی بالای را ایجاد می کند، باعث بالا رفتن آمار مبتلایان در خوزستان شده است.

وی حاشیه نشینی و عدم توجه به هشدارهای بهداشتی را اصلی ترین دلایل بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در خوزستان برشمرد.

سرپرست دانشگاه با انتقاد از بی توجهی به خوزستان و نیازهای بخش پزشکی در زمینه کرونا در استان خواهان توجه ویژه مسئولین کشور به خوزستان شد و گفت: در حال حاضر روزانه ۴۶۰ میلیون تومان صرف خرید وسایل حفاظت فردی به منظور استفاده نیروهای بهداشتی و درمانی می شود.

وی با بیان این که درآمدهای اختصاصی دانشگاه کاهش چشمگیری پیدا کرده است، یادآور شد: زمانی که قم و گیلان در پیک بیماری قرار داشتند، کمک های خوبی دریافت کردند، اکنون نیز خوزستان در پیک بیماری و بحران قرار داشته و نیازمند توجه و کمک جدی است.

ابول نژادیان با تقدیر از خدمات بسیج جامعه پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: بسیج جامعه پزشکی همواره یاریگر دانشگاه بوده است و با پیگیری های بسیج جامعه پزشکی خوزستان دو نقاهتگاه در اهواز و به ازای هر یک از شهرستان های استان نیز یک نقاهتگاه از سوی سپاه راه ندازی و تجهیز شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کمک های بسیج جامعه پزشکی در کنترل کرونا تصریح کرد: در روزهای ابتدای ورود کرونا به خوزستان، در زمینه تامین وسایل حفاظت فردی جهت نیروهای درمانی با مشکل مواجه بودیم، اما نیروهای بسیجی با تولید البسه، ماسک و سایر وسایل حفاظت فردی بسیار کمک کردند.

وی گفت: همچنین در ضد عفونی کردن بیمارستان ها و معابر عمومی شهرها اقدامات خوبی از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی انجام شد

ارسال نظرات