خبرهای داغ:
حزب‌الله لبنان برای رسیدن به معادله جدید خود که تحت عنوان فیلم «کار تمام شد» نمود یافته و صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت از مراحل سختی عبور کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۴۴۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از دانا، درست است که رسانه‌های دشمن صهیونیستی و تحلیلگران آن از فیلم اخیر حزب‌الله تحت عنوان «کار تمام شد» که سه روز گذشته منتشر شد، ابراز شگفتی کردند، فیلمی که شامل صحنه‌هایی از عمق مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی همراه با یک کلیپ صوتی از «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان که در آن از قدرت ضربه زدن به اهداف تعیین شده رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد؛ موشک‌های نقطه‌زنی که عمق صهیویست‌ها را نشانه می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که آنها در عمل غافلگیر نشدند٬ بلکه انتظار چنین چیزی را داشته و همچنان مقابله با این تهدیدات را در اولویت اهداف خود قرار می‌دهند.

طبیعتا فرماندهی دشمن صهیونیستی به خوبی می‌دانست که حزب‌الله برای توسعه توانایی‌های موشکی خود و اجرای برنامه‌هایش کاملا جدی است؛ بنابراین از روش‌های گوناگونی در سیاست و تحریم و دیپلماسی و تجاوزات هوایی و... برای جلوگیری از تحقق این امر استفاده کرد٬ اما در همه آنها شکست خورد.

اما حزب‌الله این معادله خود را چگونه ایجاد کرده است؟

از نظر عملی٬ معادله جدید حزب‌الله که تحت عنوان فیلم «کار تمام شد» خود را نشان داد٬ مبتنی بر در اختیار داشتن موشک‌های دقیق است که می‌توانند هر هدفی را در هر زمانی به شکل مستقیم و دقیق مورد هدف قرار دهند؛ آن هم در حالی که دشمن تدابیر زیادی برای مقابله با حملات موشکی اندیشیده است.

مرکز مطالعات استراتژیک «بیگن سادات» (متعلق به رژیم صهیونیستی) با اشاره به حساسیت این موضوع و خطرات فنی و نظامی آن تاکید کرد که اسرائیل تلاش‌های زیادی برای نابودی پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله انجام می‌داد؛ زیرا پس از تکمیل این پروژه٬ حزب‌الله یک سلاح هوایی ویژه با برتری حمله هوایی در اختیار خواهد داشت٬ آن هم بدون هواپیما! به این معنا که موشک‌های دقیق می‌توانند با موفقیت آنچه را که بمب‌افکن های پیشرفته قابلیت انجام آن را دارند٬ اجرا کنند.

مصداق مطالعه این مرکز صهیونیستی درباره موشک‌های دقیق حزب‌الله٬ مقایسه آن باعملیات ایران در مورد هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی «عین الاسد» دراراضی عراق است که در اولین پاسخ به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» به دست تروریست‌های آمریکایی٬ انجام شد.

    بیشتر بخوانید

        «کار تمام شد» ؛فیلمی از حزب‌الله که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت

طبق اطلاعات مرکز مذکور٬ هدف معادله موشک‌های دقیق حزب‌الله در درگیری‌های آینده٬‌ اجرای عملیات‌های کانونی به ویژه برای فلج کردن پایگاه‌های هوایی اسرائیل بلافاصله بعد از آغاز درگیری است. این مرکز مطالعات صهیونیستی همچنین هشدار داد که سامانه‌‌های پدافند هوایی اسرائیل مانند گنبد آهنین نمی توانند مقابله با موشک‌های حزب الله را تضمین کنند.

مراحل شکل‌گیری معادله «کار تمام شد»

اما حزب‌الله معادله موشک‌های دقیق را از خلال یک روند طولانی برنامه‌ریزی و آموزش و عملیات‌های مخفی حساس و خطرناک بنا کرد و علاوه بر هزینه‌های سنگین نظامی و تجهیزات٬ شهدای زیادی در این راه فدا کرد.

درواقع می‌توان عملیات ایجاد این معادله را به دو مرحله اصلی تقسیم کرد:

- مرحله اول مبتنی بر ساخت موشک و حمل و پنهان کردن آن است که از سخت‌ترین و خطرنا‌ک ترین مراحل بوده و در زمان جنگ سوریه اجرا شد؛ جایی که هم‌زمان با عملیات‌های نظامی هجومی و دفاعی ضمن حمایت و کمک به ارتش عربی سوریه بود. حساسیت این مرحله در وهله اول مربوط به تعهد حزب‌الله به عدم پاسخ به هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی در مورد هدف قرار دادن این محموله‌های موشکی و یا انبارهای آن می‌شد. در آن زمان اسرائیل دائما از پاسخ حزب‌الله به مورد هدف قرار دادن این محموله‌ها صحبت می‌کرد. البته هدف رژیم صهیونیستی از این ادعاها بهانه‌ای برای آغاز یک جنگ گسترده نبود که نه در آن زمان و نه اکنون قصد راه‌اندازی آن را ندارد؛ بلکه این رژیم اشغالگر قصد داشت تا با این ادعاها و با استناد به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص فعالیت‌های نظامی٬ محافل بین‌المللی را برای خلع سلاح حزب‌الله تحریک کند.

بنابراین حزب‌الله در مرحله در اختیار داشتن موشک‌های دقیق با صبر و آرامش استراتژی منسجم و محکم خود را حفظ و قواعد خاص خود را برای یک پاسخ قاطع و توازن به تجاوزات دشمن علیه نیروهای حزب‌الله و یا مقاومت در لبنان و سوریه اجرا کرد.

-مرحله بعدی٬ مبتنی بر اجرای برنامه های رسیدن به درصد مشخصی از دقت موشک‌ها است که نقطه آغاز آن بر اساس دو اصل بود: اول مخفیانه بودن عملیات و برنامه‌ریزی و اجرای آن٬ دوم کسب مهارت‌های فنی از طریق آموزش و مطالعه و استفاده از تخصص مهندسان این حوزه که طبیعتا مدت زمان زیادی برای آن نیاز بود. همچنین نوسازی و توسعه سیستم هدایت دوگانه موشک‌ها نیز از اصول مهم این مرحله به شمار می‌آمد.

بنابراین پس از اثبات انجام پروژه موشک‌های دقیق حزب الله برای صهیونیست‌ها و اعتراف آنها به این امر٬ مصداق کلام سید حسن نصرالله از معادله «کارتمام شد» به عنوان یک معادله واقعی اجتناب‌ناپذیر کاملا روشن می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها