خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

رشد ۴.۵ درصدی پیک بار برق استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پیک بار برق استان تاکنون ۴.۵ درصد رشد داشته است که سال گذشته این رقم یک درصد بود و انتظار ما این است که مشترکین در بخش صنایع و کشاورزی مدیریت مصرف داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۶۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

پیک بار برق استان همدان تاکنون ۴.۵ درصد رشد داشته استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در برق اظهار داشت: از اول تا هفتم تیر ماه با عنوان هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه پیک و اوج مصرف از ۱۵ خرداد ما آغاز می‌شود، گفت: در طول چند سال اخیر افزایش بار در استان را داریم و از ابتدای تیر تا مرداد ماه اوج مصرف اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در سال گذشته یک درصد رشد پیک داشتیم که از ۶۸۷ مگاوات به ۶۹۴ مگاوات در استان رسیدیم.

وی با بیان اینکه پنج تعرفه در بخش کشاورزی، خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی داریم، گفت: امسال حدود ۸ هزار و ۵۵۴ تفاهم‌نامه برای اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار با مشترکین در این تعرفه‌ها منعقد شده است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه برای مدیریت پیک بار با ما همکاری می‌کنند.

جمشیدی با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه‌‌ها از ۱۶۷ مگاوات تاکنون حدود ۵۷ مگاوات عملیاتی شده است، ابراز داشت: ما برای اولین بار در استان شاهد این میزان همکاری در تعرفه‌ها هستیم.

وی افزود: انتظار می‌رود مشترکین در بخش خانگی حدود ۱۰ درصد با ما همکاری داشته باشند که در این صورت حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های مصرفی آنان کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خصوص ساعات پیک در استان تصریح کرد: ساعت پیک استانی و کشوری در روز از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و در شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ است و اگر مردم در این ساعات همکاری کنند و مصرف خود را پایین آورند از مزایا و پاداش آن برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه از ۸ هزار و ۵۵۴ مشترکی که با ما تفاهم‌نامه دارند بیشترین تفاهم‌نامه‌ها در دو بخش صنعتی و کشاورزی است، بیان کرد: ایستگاه‌های CNG، مراکز اداری و تجاری نیز با ما تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

جمشیدی با بیان اینکه تاکید استاندار بر مدیریت مصرف برق در ادارات است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ساعات پیک بار، ادارات نیز باید بار سرمایشی خود را از ساعت ۱۲ به بعد کاهش دهند و ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند که این به صورت هفتگی توسط شرکت توزیع برق استان رصد می‌شود و از ادارات همراه تقدیر شده و به سازمان‌هایی که رعایت نکنند تذکر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مشترکین خانگی ما نیز باید الگوی مصرف خود را رعایت کنند، تاکید کرد: مشترکینی که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه نسبت به سال قبل کاهش داشته باشند نسبت به میزانی که کاهش مصرف دارند مشمول تخفیف شده و بلافاصله در قبوض آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: از مهر ماه سال گذشته قبوض کاغذی برق به طور کامل در استان حذف شد و فقط قرائت انجام می‌شود و از طریق پیامک اطلاعات کامل به مشترکین ارائه می ‌شود و مشترکینی که اطلاعات کامل قبض خود را می‌خواهند از طریق سایت قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه از ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی ما، ۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف خود را رعایت کردند که از آنها تقدیر می‌شود، گفت: از این تعداد حدود ۳۱۰ هزار و ۶۴۵ مشترک مشمول تخفیف شدند و ۱۱۰ میلیون تومان از شرکت توانیر و شرکت توزیع برق پاداش تخفیف دریافت کردند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار و ۹۰۱ مشترک پرمصرف در استان داریم که در مجموع حدود هفت درصد به مشترکین عادی ما که الگوی مصرف خود را رعایت می ‌کنند نسبت به سال ۹۸ افزوده شده است.

وی افزود: مشترکین پرمصرف نیز علاوه بر جریمه تابستان باید حدود ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکین پرداخت کنند و به عبارتی در مجموع ۲۳ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر هزینه برق مصرفی پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۸۱  مشترک اداری طی سال گذشته در استان با ما همکاری داشتند که نتیجه آن صرفه‌جویی یک مگاوات بود و حدود ۴۸ میلیون تومان در قبوض اداراتی که با ما همکاری داشتند پاداش پرداخت شد.

وی ابراز داشت: در تعرفه تجاری نیز ۵۴ مشترک استان سال گذشته همکاری داشتند که برای آنان حدود ۲۶ میلیون تومان تخفیف پاداش در نظر گرفته شد.

جمشیدی ادامه داد: تعدادی از مشترکان در استان مولد برق دارند، که در سطح استان ۶۰ مشترک سال گذشته از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه با ما همکاری داشتند و از مولد اضطراری استفاده کردند و ۲۳۵ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

وی ابراز داشت: سال گذشته در مجموع ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به تمام مشترکین پاداش پرداخت کردیم که از این مبلغ  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم کشاورزان بود و بخش صنایع ۵۴۹ میلیون تومان در برنامه‌های پاسخگویی بار پاداش دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مردم پای کار بودند و در سال گذشته و در ساعات پیک بار برق استان کمک شایانی داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ نیروگاه خورشیدی و ۴ نیروگاه CHP در استان داریم، گفت: از سال گذشته مدیریت خوبی در صنعت برق کشور برای کنترل پیک بار انجام شده است و به استان ما نیز سهمیه داده شده که به صورت هفتگی اعلام‌ می‌شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه الگوی مصرف ماهیانه ما در ماه‌های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات و در تابستان ۳۰۰ کیلووات است، خاطرنشان کرد: اگر مردم رعایت کنند بی‌شک امسال را مانند سال گذشته بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

وی در خصوص تلفات شبکه‌ای گفت: تلفات شبکه‌ها و تاسیسات توزیع برق استان حدود ۱۰.۲ درصد است که باید در پایان سال تلفات استان را تک رقمی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: پیک استان تاکنون ۴.۵ درصد رشد داشته است که سال گذشته این رقم یک درصد بود و انتظار ما این است که مشترکین در بخش صنایع و کشاورزی مدیریت مصرف داشته باشند.

وی گفت: در سال ۹۸ حدود ۴.۵ درصد رشد فروش انرژی در سطح استان داشتیم و این رشد بیشتر در تعرفه صنعتی بوده است که نشان می‌دهد تولید در استان رونق یافته و ۱۵ درصد از مصرف برق استان در بخش صنعت است.

جمشیدی افزود: وصول ما در سال گذشته حدود ۹۶.۴ درصد بود که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۲.۵ درصدی داشتیم و این کاهش به دلیل شیوع ویروس کرونا در اول اسفند ماه سال ۹۸ بود.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۸ بدهی مشترکین به شرکت توزیع نیروی برق استان همدان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بود، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا این مبلغ اکنون به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته که بیشترین بدهی مربوط به مشترکین خانگی و ادارات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: سرانه مصرف خانوارها در سال ۹۸ به یک هزار و ۸۹۶ کیلووات رسید که نسبت به سال ۹۷، حدود دو درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال در  توسعه تاسیسات، شبکه‌ها و ترانسفورماتورها نسبت به سال ۹۷حدود ۱.۶ درصد رشد داشتیم، گفت: انرژی تحویلی در سال ۹۸ حدود ۴.۶ درصد و فروش انرژی ما ۴.۵ درصد رشد داشت.

جمشیدی با بیان اینکه شهرستان فامنین‌ در احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی پیش‌رو است، ابراز داشت: استفاده از این نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی از ۱۷ مشترک در سال گذشته به ۳۸ مشترک رسیده که حدود ۱۲۴ درصد رشد داشته‌ایم و از نظر ظرفیتی ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه آستانه پیک مجاز در این هفته ۶۶۲ مگاوات است، گفت: اگر میزان مصرف از این پیک بیشتر شود خاموشی در سطح استان اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر بحث وصول مطالبات ابراز داشت: هرچه مردم بتوانند در پرداخت به موقع قبوض با ما همکاری کنند خدمات ما به روزتر و بهتر خواهد بود و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا برق هیچ مشترکی قطع نشد، گفت: در این ایام پیامک اخطار برای بدهی قبل از کرونا به مشترکین ارسال شد.

جمشیدی ابراز داشت: تلاش شده زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی فراهم شود و خدمات به صورت غیرحضوری انجام شود که در این راستا میز خدمت نیز راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات