خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران نمای بزرگی از حجت‌های روی زمین را نشان داد.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۸۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

انقلاب اسلامی نمای بزرگی از حجت‌های روی زمین را نشان دادبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در آئین تكريم و معارفه مسئول بسيج اساتيد استان همدان با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نمای بزرگی از حجت‌های روی زمین را نشان داد.

وی افزود: شاید در چهل سال پشت سر گذاشته شده این بزرگ‌ترین درسی باشد که با چشم خود دیدیم که حجت‌ها یکی پس از دیگری آمدند و این امر یک مسئولیت و رسالت سنگین‌تری برای همه ما فراهم کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید چمران به تنهایی یکی از حجت‌های بزرگ، یک وزیر، دانشمند و مجاهد بود، گفت: شهید چمران همه را برای همگان در این طیف تعریف کرد و حجت را تمام کرد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که من چون وزیر، استاد دانشگاه،.... بودم، نتوانستم به جبهه بیایم.

وی با اشاره به جوان ۱۳ ساله بسیجی شهید «حسین فهمیده» گفت: ایشان هم حجتی بود؛ شهید فهمیده در سن ۱۳ سالگی در جایی که احساس می‌کند تکلیف بر این است که باید جلوی تانک دشمن را بگیرد به خود نارنجک می‌بندد و به زیر تانک می‌رود.

سردار مجیدی با بیان اینکه سردار شهید «حاج میرزا سلگی» نیز یکی از حجت‌های بزرگ بود، اظهار کرد: خداوند به سردار سلگی توفیق داد که خاطرات خود را بیان کند که مقام معظم رهبری در وصف ایشان می‌فرماید اگر برای من زمینه فراهم بود در همدان به دیدن این مرد بزرگ می‌رفتم.

وی با بیان اینکه سردار سلگی در بحث انتخابات در مجامع عمومی مردم حضور داشتند، گفت: وی بر این باور بود که فرصت‌ها خیلی زودگذر است و هر کس توانست توشه‌ای بردارد برداشته وگرنه ضرر کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط مردم در دوران کمک به جبهه مقاومت، زلزله کرمانشاه و کمک‌های مومنانه و ... گفت: این کمک‌ها حجت هستند بنابراین اگر فرصتی پیش می‌آید از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب انسانی بود که این نمونه‌های بارز را تربیت کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه بسیج اساتید رسالت بزرگی دارد، عنوان کرد: مسئولین ۲۱ قشر زیر مجموعه بسیج، پاسدار هستند اما با توجه به شرایط خاص بسیج اساتید در این سمت از اساتید دانشگاه استفاده شده است.

وی با بیان اینکه دکتر طاهری در عملیات کربلای ۵ که از همه طرف گلوله و آتش می‌بارید به عنوان یک رزمنده تک‌ور انجام وظیفه می‌کرد، اظهار کرد: از دکتر طاهری تا به امروز من همین مسیری را دیدم که در عملیات از ایشان به یاد داشتیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای سپاه رسالتی مشخص کرده و آن این است که باید توان بگذاریم و ۸ میلیون جوان، مومن، انقلابی و پای کار را فراهم کنیم، عنوان کرد: اگر هر کدام از این ویژگی‌ها نباشد به هدف اصلی خود نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه ما باید برای تربیت انسان تلاش کنیم، گفت: این کار بسیار سخت و مشکلی است که ما بتوانیم افرادی مانند شهید سلگی، سردار سلیمانی و شهید چمران تربیت کنیم که آینده کشور در دست آنان قرار بگیرد.

سردار مجیدی افزود: نباید بگوییم این کار ناشدنی است؛ خداوند در فطرت انسان مواردی را لحاظ کرده است که بعضی انسان‌ها به صورت خودجوش می‌آیند و در این مسیر تکامل پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به فطرت درونی رزمندگان دفاع مقدس گفت: ما در بسیج اساتید باید بتوانیم یک هم‌افزایی با اقشار دیگر از جمله بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حلقه وصل ما با مردم بسیج اساتید است، گفت: این مقطع یک بزنگاه بسیار حساسی است که اگر بتوانیم خوب انجام وظیفه کنیم به طور قطع آینده کشور تضمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیج مختص سپاه نیست، گفت: بسیج یک بازه بسیار گسترده‌ای است که همه باید در آن ورود پیدا کنند.

سردار مجیدی افزود: باید در سطح دانشگاه‌ها دامنه و قلمرو بسیج را بیشتر و بزرگ‌تر کنیم که همه بتوانند سهم خود را انجام دهند.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر طاهری در دوران تصدی مسئول بسیج اساتید، از ایشان برای شرکت در هیئت اندیشه‌ورز دعوت کرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر طاهری، دکتر حسن رحیمی‌روشن به عنوان مسئول بسیج اساتید استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات