خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین

دستگاه قضايی و انتظامی لازم و ملزوم يگديگرند

نشست مشترک قضایی و انتظامی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۸۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک قضایی و انتظامی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تیر شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیقش، گفت: آيت الله شهيد بهشتي، در تقوا و عدالت نمونه بود و معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران و به تعبير امام راحل او يک ملت بود.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: هفته قوه قضائیه یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهید دکتر بهشتی است، شهید بهشتی(ره) قاضی تراز انقلاب اسلامی بود و زندگی او در همه ابعاد بسیار درس‌آموز است، امروز شهید بهشتی می تواند الگوی دیگری برای قضات در نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی از صفات نیک یک قاضی نمونه به روی گشاده، برخورداری از انگیزه و داشتن نشاط در برخورد با مردم اشاره کرد و افزود: اصل کار قضاوت سخت و منش قضایی از عمل قضایی مهمتر است زیرا با رفتار مناسب قاضی، مردم به نظام و حکومت امیدوار باقی خواهند ماند.

رئيس کل دادگستری با تأکيد بر اين که دستگاه قضايي و انتظامي لازم و ملزوم يگديگرند افزود: حقيقت اين است تعامل دو دستگاه ثمرات بسياري در ارائه خدمات به مردم دارد که به حمداله اين تعامل و همکاری همواره برقرار است.

وی ضمن تقدير از تعامل دو سويه مسئولان انتظامی استان با مجموعه قضايي خاطر نشان ساخت: دستورات قضايي زماني مي تواند تأثيرگذار باشد که نيروي انتظامي با جديت و قاطعيت دستورات را اجرا و پیگیری نمايد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه با بیان این که نیروی انتظامی بازوی توانمند دستگاه قضایی در راستای تحقق عدالت و امنیت است، بیان کرد: هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تحقق امنیت و عدالت و همچنین اجرای صحیح قانون است و اگر هر یک از این دو دستگاه در انجام وظایف و تکالیف خود غفلت و کوتاهی کنند، اهداف مورد نظر دست نیافتنی خواهد شد و همین موضوع می تواند موجب بروز مسائل امنیتی در کشور شود.

مقام ارشد قضایی استان اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه، مبارزه با فساد و مفسد، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از سیاست های مهم قوه قضاییه است که تحقق آن نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها بخصوص نیروی انتظامی است و هماهنگی با دستگاه قضایی انتظار ماست.

وی گفت: انتظار می رود در سال جاری تشکیل نشست های مشترک و تخصصی به منظور شناسایی خلاءها و رفع نواقص به صورت مستمر در دستور کار هر دو دستگاه باشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار