خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان ویژگی‌های خدمتگزاری در بسیج را عمل دینی، عمل و کردار ملی، مردمی و انقلابی عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها را باید بستر کلی برای بسیج درنظر گرفت.
کد خبر: ۹۲۵۱۷۰۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

خدمتگزاری در بسیج عمل و کردار دینی، ملی، مردمی و انقلابی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن رحیمی‌روشن در آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه دست رفاقت و دوستی به سمت همه اساتید و روسای دانشگاه دراز می‌کنیم، اظهار داشت: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در بطن جامعه و جوشیده از بطن مردم در همکاری مردم است که می‌تواند قدم‌هایی بردارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران و شهدای دفاع مقدس ویژگی‌های خدمتگزاری در بسیج را عمل دینی، عمل و کردار ملی، مردمی و انقلابی عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها را باید بستر کلی برای بسیج درنظر گرفت.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه خدمتگزاری در بسیج افتخاری دینی است، اظهار کرد: بسیج از تشکل‌هایی است که ویژگی ناب دینی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه از خدا می‌خواهم مرا با بسیجیانم محشور فرماید، گفت: معنی این فرمایش امام(ره) این است که بسیج ویژگی‌ای است که همه صفات را دارد، بسیج عالم، عارف و عاشق است.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه خدمتگزاری در بسیج عمل و کرداری ملی است، گفت: ملیت ویژگی‌هایی دارد و کسی که ادعای ملیت دارد در عمل باید ثابت کند؛ دفاع و بذل جان از آب و خاک و ناموس وطن یکی از نمادهای ملیت است.

وی با تاکید بر اینکه در چهل سال گذشته بسیج و بسیجیان ملی‌گراترین افراد بودند، گفت: کسانی که اجازه ندادند یک سانت از خاک این سرزمین ۶ هزار ساله کم شود در حالی که در 200 سال گذشته مدعیان ملی‌گرایی دو سوم این کشور را از دست دادند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان افزود: خدمت در بسیج یک وظیفه ملی است، سودای عشق داشته است، در برکه خون مشق عشق کرده است و در این راه منتی بر کسی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری در بسیج یک عمل انقلابی است، گفت: بسیج از نیروهای پاسدار انقلابی است که محافظه‌کار و بی‌منطق نیست.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه عمل بسیجی عمل انقلابی است، گاهی با قلم و گاهی با سلاح ابراز داشت: بسیجی در هرجا که بوده جهادی عمل کرده است و بسیجی جهادی در بند تشریفات رسمی و غیر رسمی گیر نمی‌کند و اگر اینگونه بود قدم به جلو برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در فضای امروز کشور موفقیت‌هایی می‌بینیم نتیجه جهادی عمل کردن است، با اشاره به تحریم کشور ایران توسط کشورهای غربی گفت: تحریم‌ها نیز با عمل انقلابی و جهادی بی‌اثر می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه بسیج یعنی کل مملکت ایران، اظهار کرد: بسیج به طور قطع ویژگی جذب حداکثری و دفع حداقلی را داشته و دارد و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر کس در چهار ضلع اسلام، ولایت، انقلاب و ایران فعالیت کند، بسیجی است، چه کارت بسیج داشته باشد و چه نداشته باشد، ابراز داشت: اگر کسی به یکی از این اضلاع دلبسته باشد نیز بسیجی است و با این تعریف کسی از دایره بسیج بیرون نمی‌ماند.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه این اضلاع همدیگر را می‌پوشانند و به تنهایی قابل تعریف نیستند، عنوان کرد: اسلام، انقلاب، ایران با هم عجین هستند اگر کسی می‌خواهد ایران را نابود کند باید انقلاب اسلامی را نابود کند و بالعکس؛ و  وی دایره عمل ما به عنوان یک خادم همین چهار ضلع خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات