خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مظفری با انتقاد از آنچه کم‌کاری در برخی دستگاه‌های دولتی و نیز رشوه‌گیری برخی قضات نامید، بر برخورد با آن تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۰۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی مظفری رییس کل دادگستری قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نخستین نماز جمعه قم پس از کرونا که در مصلی قدس، برگزار شد، اضافه کرد: بیشترین وقت دستگاه قضایی در قم امروز صرف مسائل و موضوعاتی می‌شود که علت آن کم‌کاری یا بدکاری برخی سازمان‌های دولتی است و ما به‌زودی به سراغ این افراد خواهیم رفت.

وی دستگاه قضایی به‌عنوان مدافع حقوق مردم به‌زودی به سراغ این مدیران خواهد رفت و حق مردم را از آن‌ها خواهد گرفت.

مظفری با بیان اینکه در احیای بیت‌المال و حقوق عامه با کسی تعارف نداریم، گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند تا در احیای حقوق عامه با احدی تعارف نداشته باشد.

وی گفت: پرونده‌های متعددی در راستای احیای حقوق عامه در دادگستری قم به جریان افتاده و تا پایان دوره تحول در دستگاه قضایی اقدامات بزرگی در احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد انجام خواهد گرفت.

مظفری گفت: بسیاری از قضات قوه قضاییه باوجوداینکه اجتهاد مطلق را ندارد، اما از استاندارد‌های موردنیاز قضاوت وضعیت مطلوب‌تری دارند.

رییس کل دادگستری قم ابراز داشت: اکثریت قضات قوه قضاییه صلاحیت‌های شرعی قرارگیری در جایگاه قضاوت را دارند و بیشتر آن‌ها دارای تحصیلات هم‌زمان حوزوی و دانشگاهی هستند.

وی با انتقاد از آنچه آن را رشوه‌گیری عده‌ای قضات نامید، بیان داشت: رشوه گرفتن یک قاضی با اصول اصیل اسلامی و اخلاقی در تناقض کامل قرار دارد.

مظفری عنوان کرد: کشف جرم در قوه قضاییه باید به‌وسیله ضابطین انجام بگیرد و در این زمینه مساله سرقت از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

دستگیری عوامل ۳ سرقت مسلحانه قم

رییس کل دادگستری قم ابراز کرد: در دو ماه اخیر ۳ سرقت مسلحانه در قم انجام گرفت که عوامل هر ۳ سرقت دستگیرشده و برای عبرت‌آموزی سایر بزهکاران برخورد‌های بسیار شدیدی با آن‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: باکسانی که بخواهند به دنبال منافی عفت و قبح زدایی در شهر قم باشند باقدرت برخورد می‌شود، عده‌ای به‌صورت تعمدی این شهر را با شهر‌های دیگر اشتباه گرفته‌اند.

مظفری همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی از حوزه‌های علمیه انتظار دارد تا مقدمات اجرایی شدن فقه امامیه را در جامعه فراهم کند.

وی افزود: اجرای فقه علوی آرزوی بزرگ تمام علما و فق‌های اسلامی در طول تاریخ بوده که با انقلاب اسلامی بستر لازم برای آن به وجود آمده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها