خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

قوه قضاییه باید با شهامت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کند

امام جمعه همدان گفت: قوه قضاییه باید با شهامت و بدون توجه به کانون‌های قدرت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کند.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۲۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

قوه قضاییه باید با شهامت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌اله حبیب‌اله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد مقابله با کرونا وظیفه همگانی است و مردم باید نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند، اظهار داشت: چهار ماه از شیوع کرونا سپری می‌شود و در این مدت مسئولان اجرایی، ستادهای مردمی، سپاه، بسیج، هیات‌های مذهبی و مساجد انسجام یکپارچه را در مقابله با این ویروس شکل داده‌اند اما مردم باید مراقبت‌ها را بیشتر کنند.

وی اضافه کرد: اکنون شیوع و ابتلا به این ویروس به ویژه در مراسم‌های عروسی گزارش می‌شود که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

امام جمعه همدان بر لزوم رعایت مصرف بهینه آب و برق در همدان تاکید کرد و گفت: هم اکنون میزان مصرف در برخی نقاط بالاتر از میانگین کشوری است و مردم باید نسبت به مصرف بهینه توجه کنند.

وی افزود: با وجود اینکه امسال شاهد بارندگی‌های مناسب بودیم اما مصرف آب ۳۰ درصد بیشتر شده و از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت الگوی مصرف اهمیت ویژه قائل شوند.

شعبانی با قدردانی از عملکرد رویکرد مبارزه با فساد از سوی قوه قضاییه اظهار داشت: این تدبیر قوه قضاییه در مبارزه با فساد و رانت‌خواری بسیار امیدوارکننده و مورد توجه مردم است.

وی افزود: قوه قضاییه باید با شهامت و بدون توجه به کانون‌های قدرت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر حفظ کرامت مردم از سوی قضات گفت: قضات نسبت به رعایت اخلاق و کرامت مردم در دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌ها توجه داشته باشند حتی اگر فرد متهم باشد.

وی با بیان اینکه گرانی موجب نارضایتی مردم شده است، گفت: امروزه گرانی در بازار خودرو، مسکن و اقلام مصرفی مردم را ناراحت کرده است هر چند مسئولان تلاش و زحمات لازم را در کنترل این وضعیت و بهبودی شرایط می‌کنند اما نیاز به مدیریت‌های قوی‌تر در این حوزه است.

شعبانی یادآور شد: باید مسئولانی که در این راستا تنبلی یا کوتاهی می‌کنند، مورد برخورد قرار بگیرند و نرخ گذاری‌ها نیز باید با نظارت همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید در این شرایط اخلاق و انصاف را سرلوحه قرار دهند، گفت: امروزه بازار مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است از صاحبخانه‌ها انتظار داریم فشار اقتصادی موجود را بر مستاجران تحمیل نکنند.

امام جمعه همدان افزود: مردم همواره حس نوع دوستی خود را اثبات کرده‌اند به خصوص در ماه‌های اخیر که عزم جهانی در کمک مومنانه صورت گرفت و بسیاری نیز نسبت به بخشیدن اجاره بها اقدام کردند.

وی بیان کرد: صاحبان املاک باید انصاف را رعایت کنند با اخلاق اسلامی و کرامت نسبت به مستاجران برخورد کنند.

نماز جمعه پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا امروز در ۲۳ نقطه استان همدان اقامه شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات