امام جمعه محلات:

کنترل افسارگسیختگی گرانی بااقدام جهادی و انقلابی مسئولین یک ضرورت است

امام جمعه محلات گفت:مسئولین با اقدام جهادی و انقلابی جلوی این افسار گسیخته‌ای گرانی را بگیرند.
کد خبر: ۹۲۵۲۰۹۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازمحلات؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه اول نماز جمعه که در مسجد القائم محلات برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری در ادامه بحث امتیازات و معیار‌های برتری انسان از نگاه قرآن گفت: سومین فضیلت و امتیاز انسان‌ها و مومنین جهاد در راه خدا با مال و جان است که فضیلت خاصی است که عندالله امتیاز هست. با توجه به آیه ۹۵ سوره نساء و آیات ۱۹ تا ۲۲ سوره توبه کسی که فضیلت ایمان را دارد، ولی بدون عذر و بهانه هیچگونه حرکت، تلاش و اقدامی برای دفاع از دین و اسلام نکند با کسی که همه مال و جان و هستی خودش را در راه خدا تقدیم می‌کند برابر نیست مخصوصاً وقتی که آن مجاهد در راه خدا به درجه رفیع شهادت برسد.
وی در خصوص دومین فضیلت و امتیاز انسان‌ها گفت: دومین معیار و ملاک فضیلت و امتیاز انسان در پیشگاه خدا تقوا و رعایت تقواست، خداوند در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید: گرامی‌ترین شما در پیشگاه خدا با با تقواترین شماست و حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید: تقوا کلید کرامت و ارزش در پیشگاه خداست.
ایشان در جمع بندی بحث معیار‌ها و ملاک‌های فضیلت و برتری انسان در پیشگاه خدا گفت: ایمان و عمل صالح، علم و دانش، جهاد در راه خدا و تقوا معیار برتری انسان و محبوبیت و قرب در پیشگاه خداوند است.
خطبه دوم: حجت الاسلام ربانی در خطبه دوم ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت با اشاره به پنجم ذیقعده روز تکریم امامزادگان گفت: یک دلیل عام برای تکریم امامزادگان و ذریه پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه وآله) چه در حیات شان و چه بعد از وفاتشان وجود دارد وآن دلیل آیه مودت است ما بر اساس این آیه ملزم و مأموریم که ذریه‌های پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) را تکریم کنیم.
وی گفت: در میان امامزادگان امامزاده‌هایی از جمله حضرت علی اکبر (علیه السلام)، حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و. داریم که نه تنها به این دلیل عام باید آن‌ها را تکریم کنیم بلکه به خاطر فضایل ویژه و خاصی که دارند تکریم شان بر ما لازم است، حضور در این زیارتگاه‌ها و ارتباط معنوی با ارواح مطهر این امامزادگان ما را به به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) مرتبط می‌کند و یک آرامش روحی خاصی به انسان عنایت می‌نماید.
وی با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی و هفته قوه قضاییه و تقدیر از اقدامات و زحمات حضرت آیت‌الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه گفت: درصد فساد در قوه قضائیه بسیار کم است البته آن کم هم بسیار بد است، اما آن یک درصد ناچیز نباید ما را از زحمات طاقت فرسایی که این بزرگواران می‌کشند غافل کند و باید با آن‌ها دست مریزاد بگوییم چرا کار قضاوت کار بسیار سختی است.
ایشان در خصوص وظایف مجموعه قوه قضائیه گفت: جلب اعتماد افکار عمومی، احیای حقوق عامه مردم و مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی از جمله نکات مهمی است که باید مجموعه قوه قضاییه به آن توجه کنند.
خطیب جمعه محلات گفت: قوه قضاییه باید از تولید حمایت کند، بعضی از احکام قضایی جلوی تولید را می‌گیرد و باعث کندی کار می‌شود رعایت و توجه به این مسئله مهم است نباید یک حکم قضایی جلوی جهش و رونق تولید را بگیرد مخصوصاً اگر این حکم قضایی مربوط به یک فرد باشد.
وی با اشاره به ۶ الی ۱۲ تیر ماه هفته حقوق بشری آمریکایی گفت: در این فاصله زمانی جنایاتی در منطقه مخصوصا ایران رخ داد که آمریکا و اذناب و مزدورانش مستقیم یا غیرمستقیم در این جنایات نقش داشتند از جمله: ترور رهبری، انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی، بمباران شیمیایی منطقه سردشت، ترور آیت الله صدوقی و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری و الان هم آمریکا یک گزارش سالیانه‌ای درباره تروریست صادرکرده و خودش را مدعی حقوق بشر معرفی و ایران را متهم به بدترین کشوری کرده که از تروریست حمایت می‌کند.
ایشان در خصوص اقدامات تروریستی آمریکا گفت: اقدامات مستقیم مثل ساقط کردن هواپیمای مسافربری و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، حمایت همه جانبه از تروریست‌ها (منافقین)، حمایت از حکومت‌ها و رژیم‌های جنایتکار (آل سعود، اسرائیل غاصب) و نقض حقوق شهروندان خودش در روز‌های اخیر از جمله اقدامات آمریکای جنایتکار است که مدعی حقوق بشر هست.
امام جمعه محلات گفت: متاسفانه به سازمان‌های بین المللی هم هیچ امیدی نیست بلکه آن‌ها دائماً از استکبار و سران استکبار دستور می‌گیرند و گزارش‌های متناقض، دروغ، حساب شده و مغرضانه بر علیه کشور‌های دیگر صادر می‌کنند و این طور به ملت‌های مظلوم ظلم مضاعف می‌نمایند.
حجت‌الاسلام ربانی در خاتمه با اشاره به گرانی‌های روز‌های اخیر گفت: در این روز‌ها قشر ضعیف جامعه واقعاً در فشارند خواهش ما از مسئولین کشور این است نظارت‌های بیشتر و تدابیر بهتری اتخاذ کنند اینکه ما فقط حرف بزنیم و دستور بدهیم کافی نیست یک اقدام جهادی و انقلابی باید صورت بگیرد جلوی این افسار گسیخته‌ای گرانی باید گرفته شود، یک فکری به حال مردم مستضعف و ضعیف جامعه کنیم واقعاً امر بر مردم سخت است این درخواست مردم ما از مسئولین است انشاءالله مسئولین توجه و عنایت بیشتری در این زمینه بکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار