به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ۱۳۷ پل ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری شاهرود است و هر شهروندی در هر ساعتی از شبانه روز میتواند با این شماره تماس گرفته و مشکلات مربوطه را بیان کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، مدیریت شهری برای تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان از طریق مرکز ارتباطات مردمی «۱۳۷» به عنوان «پاسخگوی همیشه بیدار» با دریافت پیامها و درخواستهای شهروندان، پاسخگویی و ارائه مشاوره بصورت ۲۴ ساعته و ایجاد بستری مناسب جهت تعامل شهروندان در مدیریت شهری با بهره گیری از کلیه ظرفیتهای لازم به لحاظ سخت افزاری (فنی والکترونیکی) و ایجاد ساختار سازمانی مناسب را در دستور کار خود قرار داده است.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری شاهرود به معرفی اجمالی این مجموعه پرداخت و گفت: ۱۳۷ یکی از شمارههای ۳ رقمی است که این روزها برای تعداد زیادی از شهروندان جا افتاده و از تعداد تماسهای شهروندان با ۱۳۷ این موضوع کاملاً مشهود است.
مهدی مزجی در ادامه، افزود: شهروندان میتوانند در هر ساعتی از شبانه روز با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و اگر مشکلی در منطقه، کوچه و محل زندگی خود داشته باشند را اعلام کرده تا جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی ابراز داشت: در این اداره همکاران ما به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری (۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر، ۲ تا ۸ شب و ۸ شب تا ۸ صبح فردا) پاسخگوی مردم هستند.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری شاهرود، اظهار داشت: وقتی شهروندان با شماره ۱۳۷ تماس میگیرند، تماس آنها بلافاصله به منطقه مورد نظر اعلام شده، که بر حسب طبقه بندی پیامها معمولاً سه دسته میشوند پیام عادی، پیامهای اطلاع رسانی و پیامهای فوری مورد رسیدگی قرار میگیرد.
مزجی، بیان داشت: البته پیامهای فوری مثل ترکیدگی لولهها و یا موارد رفع خطر سریعاً پس از تماس شهروندان، طی تماسی با منطقه مورد نظردر میان گذاشته میشود تا به صورت فوری مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۳ بخش پاسخگویی، بازخورد و بازرسی در این اداره فعال است، عنوان داشت: رسیدگی کارکنان اداره ۱۳۷ بسیار خوب است و مشکلات مردم را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری میکنند.
سرپرست واحد پاسخگویی به شکایات مردمی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شاهرود با بیان اینکه نوک پیکان این اداره به شمار میرود، گفت: در تماس با سامانه ۱۳۷ شماره مخاطب ثبت و طرح مشکل، آدرس دقیق و منطقه شهری از شهروندان سؤال میشود تا مشکل به منطقه مربوطه اعلام شود.
مزجی ضمن بیان این مطلب که کارشناسان شاغل در این بخش اطلاعات کاملی در رابطه با بخشهای عمرانی، خدماتی، ترافیکی و ... دارند، افزود: معمولا در این تماسها شماره تلفن همراه شهروندان برای ارسال کد رهگیری پیام، دریافت میشود.
وی تاکید داشت: در بخش پاسخگویی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شاهرود موارد مطرح شده شهروندان به شهرداری منطقه مورد نظر ارسال و طی زمان معین پاسخ منطقه دریافت میشود.
سرپرست بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری شاهرود، به طور میانگین روزانه ۱۰۰ تماس و ماهیانه ۳۰۰۰ تماس از سوی شهروندان با ۱۳۷ شهرداری شاهرود برقرار میشود که از این مقدار ۸۰ درصد عملیاتی میشود.
مزجی با اشاره به اینکه، پس از اینکه تماس شهروندان برقرار و پیام آنها ثبت میشود، پیام به منطقه ارسال و منطقه بررسی و جوابیه ارسال میشود، ابراز داشت: مدت زمان ارسال جوابیه به نوع پیام بستگی دارد، بعضی از پیامها مربوط به خدمات شهری است که سریعاً پاسخ داده میشوند، اما درخواستهای مربوط به بخش عمرانی همچون آسفالت کوچهها و معابر، چون زمان لازم دارد، کمی بیشتر به طول میانجامد.
وی با بیان اینکه وقتی پیام همراه با جوابیه به این اداره باز میگردد، همکاران واحد بازخورد با شهروندان تماس میگیرند و پیگیری میشود که آیا درباره مورد مطرح شده آنها اقدامی انجام شده یا خیر؟، اظهار داشت: پس از آن با توجه به جواب شهروندان پیام اگر رضایت بخش باشد بایگانی و در غیر این صورت برای بررسی بیشتر به منطقه برگردانده میشود.
کرجی تصریح کرد: واحد بازرسی به محل گزارش شده شهروندان اعزام و مورد را از نزدیک مشاهده میکنند، عکس میگیرند و اگر نیاز باشد پیگیری ویژهای انجام تا نتیجه مطلوب حاصل شود، اکثر تماسهای شهروندان با ۱۳۷ شهرداری شاهرودی پیرامون خدمات شهری و مواردی همچون نظافت، جمع آوری بازیافت و پس از آن مباحث عمرانی و ترافیکی است