رئیس اندیشکده جمعیت خراسان رضوی:

تقابل جمعیتی، یک ابزار قدرت است

رئیس اندیشکده جمعیت خراسان رضوی گفت: تقابل جمعیتی، یک ابزار قدرت است.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۸۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر حسینی در همایش مادرانه که به همت معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) در مشهد به مدت دو روز برگزار شد، اظهار کرد: طبق امار جهانی جمعیت مسیحیان در جهان ۳۱ درصد و مسلمان ۲۳ درصد است، که یکی از اهداف افزایش جمعیت در ایران در همین راستا است.

وی گفت: ما به عنوان مسلمان و کشوری که ترکیب جمعیت شیعی در آن بیشتر است این کار را دنبال کرده تبلیغ می‌کنیم. کشور‌های اروپایی و آمریکا زمانی بحران جمعیت را داشتند ۴۵ تا ۵۰ ٪ مسیحی بودند سیاست کنترل جمعیت را در سال ۱۹۶۰ دنبال کردند، ولی الان دوباره به سمت سیاست افزایش جمعیت روی اوردند. آن‌ها در کشور‌های اسلامی و خاورمیانه و کشور‌های در حال توسعه کنترل جمعیت را تبلیغ میکنند در صورتی که در درون خودشان شدیدا دنیال سیاست افزایش جمعیت هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب آنها با یک جنگ نرم وارد شده اند تا افکار، اندیشه ها، و فکر این جوامع را بدون حضور نظامی یا ایجاد مخالفت پیش ببرند تا به اهدافشان دست یابند هر چند آن‌ها این کار را رها نکرده و در یمن، لیبی، الجزایر، عراق با جنگ‌های منطقه‌ای این سرزمین‌ها را به سرزمین‌های سوخته تبدیل می‌کنند که اثرش را در ساختار جمعیتی نشان میدهد.


وی گفت: بحث خیلی مهم‌تر از ان است که ما فکر کنیم، این یک مسئله اقتصادی است، مسئله فراتر از این است، در واقع به نوعی تقابل جمعیتی، یک ابزار قدرت است، ما در عصر طلایی جمعیت هستیم؛ عصری که حجم باروری در بانوان در سن باروری نسبت به نسل دهه ۶۰ بیشتر شده است.

حسینی در پایان تصریح کرد: در کشور ما در دهه شصت هر مادر ۶ تا ۷ فرزند می‌اورد که از بین آن‌ها ۳ نفر دختر بودند و مادران امروز حدود ۳ برابر مادران نسل قبل اند، اما تاخیر در ازدواج، فرزندآوری، سطح فکر، سبک زندگی، طلاق، فاصله بین فرزندان متاسفانه افزایش پیدا کرده است و این یک بحران برای ما به وجود اورده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار