امروزکه نظام جمهوری اسلامی و نظام امامت و ولایت برپا شده موجب حفظ نماز زکات روزه و حج هم می شودچون ولی فقیه است که توان حفظ آنها را دارد واگر ولی فقیه نباشد، نماز ، زکات، روزه و حج هم ضایع می شود.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۷۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان زرند که در مسجد جامع برگزارگردید، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هفتم تیر به ویژه شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار نظام و انقلاب از تلاش دستگاه قضایی شهرستان زرند در برقراری نظم و امنیت و عدالت قدردانی کرد و گفت: تحول گرایی در قوه قضاییه همراه با امیدبخشی است و می‌توان آینده‌ای روشن را برای این مجموعه متصور بود.
وی در ادامه با اشاره به حدیث امام باقر (علیه السلام) گفت: بنا وپایه‌های اسلام پنج چیز است، نماز، زکات، روزه و حج و آن نوک قله آنکه از همه مهمتر و بالاتر است، بحث امامت و ولایت است، چون کلید است. امام است که چهار ستون دیگر را حفظ می‌کند. امروز هم که نظام جمهوری اسلامی و نظام امامت و ولایت که برپا شده است، موجب حفظ نماز، زکات، روزه و حج هم می‌شود، چون والی و رهبر است که توان حفظ آن‌ها را دارد. اگرنظام جمهوری اسلامی نباشد و، ولی فقیه و رهبر نباشد، نماز، زکات، روزه و حج هم ضایع می‌شود. رهبر و، ولی فقیه است که نگهدارنده دین خداست، که بعد از حضرت امام رحمت الله علیه امروز هم امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پرچمدار آن است
امام جمعه زرند در ادامه با توجه به تعطیلی نمازجمعه یادآور شد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا اولین مرکز دینی که به ندای ستاد مبارزه با این ویروس منحوس لبیک گفت:، نهاد نماز جمعه بود، سلامت مردم برای ما بسیار مهم است. این اولین بار بعد از انقلاب بود که نماز جمعه تعطیل شد و قبلا سابقه نداشت، ولی در جهت حفظ سلامت مردم ما نماز جمعه را تعطیل کردیم، بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید که نهادنماز جمعه نسبت به سلامت مردم بی اعتنا بوده است، در ابتدای امر به جهت حفظ سلامت، مساجد و اولا مصلی‌های نماز جمعه تعطیل شدند، حجت السلام ابراهیمی افزود:امروز هم که نماز جمعه برگزار شده است، آخرین مرکزی است که بازگشایی شده، بازار‌ها، پاساژ‌ها، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها و تالار‌ها، مراکز ورزشی و... خیلی زودتر از این بازگشایی شده بودند، بنابراین نماز جمعه اولین مرکزی بود که تعطیل شدو آخرین مرکزی است که بازگشایی می‌شود.
خطیب نمازجمعه زرند در پایان با تشکر نیرو‌های بسیج و مرکز بهداشت به جهت ضد عفونی مسجد جامع گفت:اگر دیگر مراکز تجاری و اجتماعی هم اینگونه مسائل را مراعات می‌کردند، امروز تا این حد به حد هشدار و خط قرمز نمی‌رسیدیم و شهرستان و استان ما دچار بحران نمی‌شد. حفظ جان و به تبع آن رعایت مسائل بهداشتی واجب است، نمازجمعه هم از این هفته با رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، خداوند ان شاءالله به همه شما سلامتی بدهد و این بیماری را از کشور ما و از همه کشور‌های اسلامی و از همه بشریت دور گرداند

ارسال نظرات