خبرهای داغ:
اجازه نخواهیم داد افراد ناخلف و ناصالح با گرفتن مناصب دولتی و مدیریتی به اسلام و انقلاب خیانت کنند و بدون مجازات و مواجه شدن با پیامد کار خود نفس راحت بکشند. در راه عدالت‌خواهی با هیچ فرد٬ مسؤول و گروهی معامله و مصالحه نخواهیم کرد و بدون هیچ اغماضی در تحقق این آرمان عمل خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۲۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حامد علی‌زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در یادداشتی به راهبردهای این شورا در استان پرداخت و نوشت:

 اکنون و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی که به فرموده رهبر معظم انقلاب  جوانان محور تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هستند، تلاش و حضور آگاهانه و مجاهدانه دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی بیش از پیش احساس می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد منشأ موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
بسیج دانشجویی با تدبیر امام (ره) ایجاد شد تا با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی بستری  برای تحقق اسلام ناب محمدی(ص) و ایجاد حکومت اسلامی در سرتاسر جهان فراهم شود و این مهم مگر با روحیه ایثار، خلوص، فداکاری، شهادت‌طلبی و عمل مجاهدانه بسیجیان سرتاسر جهان و با اشراف بر مسائل و نیازهای روز جامعه و فضای بین‌الملل و نقش‌آفرینی موثر اتفاق نمی‌افتد.
 
هر دوره و زمان، به سبب طی کردن مراحل مختلف و تغییر و تحولات لحظه‌ای در تمام ابعاد زندگی بشر، نیاز به رویکردی جدید و متناسب با شرایط و نیازهای آن برهه زمانی دارد. لذا نیاز است اولویت‌ها و الزامات آن دوره شناسایی شود و با توجه به آن نقش‌آفرینی صورت بگیرد.
 
ما از اول انقلاب با دشمن خارجی و داخلی در نبرد بوده‌ایم و مبارزه و مقاومت در برابر دشمن خارجی و دشمن داخلی از ضرورت‌هایی است که جنبش دانشجویی را به سمت پیگیری تخصصی مسائل ملی و بین المللی رهنمون می‌سازد.
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز به عنوان عالی‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و نقش‌آفرینی در بسیج دانشجویی، با تاکید بر مسئله محوری به نقش آفرینی خواهد پرداخت و بر این اساس و طبق اولویت های احصاء شده اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 
مطالبه اول ما حل مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود
 
طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اولین مسئله و مهم‌ترین مسئله‌ای که در شورای تبیین مواضع به آن تاکید خواهد شد، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود و در این راستا ضمن اینکه اقدامات و فعالیت‌های دانشجویان و دانشگاهیان به این سمت‌وسو خواهد بود، مطالبه اول ما از مسئولین نظام در سطوح مختلف نیز حل مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود و این را به جد دنبال خواهیم کرد.
 
مسئله بعدی فرهنگ و مسائل مبتلا به آن خواهد بود که برای حل آن ورود خواهیم کرد و ضمن ارائه راهکار و اقدامات مورد نیاز، از مسؤولین مربوطه به علت کم‌کاری و انفعال در این زمینه بازخواست صورت خواهد گرفت تا ضمن برطرف کردن نواقص و مشکلات موجود در فرهنگ، جهت صدور و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی، به عنوان فرهنگی متعالی و پر ظرفیت تمام تلاش خود را بکار ببرند.
 
مبارزه با بی عدالتی چه در داخل و چه در خارج از اهم وظایف جنبش دانشجویی است
 
آرمان عدالت و عدالت‌خواهی همواره از دغدغه‌های اصلی جنبش دانشجویی بوده است و خواهد بود. مبارزه با بی عدالتی چه در داخل و چه در خارج از اهم وظایف جنبش دانشجویی است که با قدرت به آن ادامه خواهد داد و نخواهد گذاشت بی عدالت های موجود همچنان ادامه داشته باشند. 
 
ما در زمینه عدالت نمره مطلوبی نگرفته‌ایم
 
طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شروع بکار مجلس یازدهم، ما در زمینه عدالت نمره مطلوبی نگرفته‌ایم.
 
لذا امسال با تاکید ببشتر نسبت به این مسئله، ضمن مطالبه زمینه‌سازی تحقق عدالت در زمینه‌های مختلف، در این راه همراه مسؤولین خواهیم بود و از ظرفیت بسیج دانشجویی برای نیل به این آرمان استفاده خواهیم کرد.
 
گفتمانِ عدالت‌طلبی و رفع تبعیض و شکاف طبقاتی، جلوگیرى از ویژه‌خوارى و مبارزه‌ با فساد، در همه شؤون و امور از اولویت‌هایی است که به آن خواهیم پرداخت و امسال برای مفسدان، در سطوح مختلف حاکمیتی، سال سختی خواهد بود.
 
اجازه نخواهیم داد  افراد ناخلف و ناصالح با گرفتن مناصب دولتی و مدیریتی به اسلام و انقلاب خیانت کنند
 
اجازه نخواهیم داد  افراد ناخلف و ناصالح با گرفتن مناصب دولتی و مدیریتی به اسلام و انقلاب خیانت کنند و بدون مجازات و مواجه شدن با پیامد کار خود نفس راحت بکشند. در راه عدالت‌خواهی با هیچ فرد٬ مسؤول و گروهی معامله و مصالحه نخواهیم کرد و بدون هیچ اغماضی در تحقق این آرمان عمل خواهیم کرد.
 
استان فارس یکی از پر ظرفیت‌ترین مناطق در بعد نیروی انسانی و منابع طبیعی است و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به مدیران توانمند و جهادی دارد تا این قابلیت ها را به فعلیت برسانند.
 
پیگیری و مطالبه‌گری برای تحقق این مهم نیز از برنامه‌های پیش روی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس خواهد بود.
 
رسیدگی و پیگیری مطالبات مردم شریف استان فارس در شهرستان‌های مختلف از اهم وظایف این شورا است و با ایجاد سازوکار هایی جدید سعی خواهیم کرد؛ بستر لازم برای دریافت مطالبات مردم را مهیا سازیم تا با اشراف کامل بر این مسائل آن ها را از مسئولین مربوطه مطالبه کنیم.
 
برای رسیدن به این اهداف هم‌افزایی و جبهه شدن و انجام کار تشکیلاتی ضروری است. لذا به سمت همه جوانان و اندیشمندان و اساتیدی که دل در گرو انقلاب دارند دست کمک و همراهی دراز می‌کنیم تا با توکل بر خدا و استعانت از حضرت ولی عصر (عج) و عنایت شهدای جهان اسلام، پرچم جمهوری اسلامی را به دست با کفایت ولی امر مسلمین به صاحب الزمان (عج) برسانیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها