ابتلای ۲۰ درصد شهروندان بروجردی به کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: بر اساس برآوردهای میدانی صورت گرفته، ۲۰ درصد و یا بیشتر شهروندان بروجردی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۵۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد کاکاوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری  بروجرد اظهار کرد: در زمینه شیوع بیماری کرونا در شرایط بدی قرار داریم و برآوردها از ابتلای ۲۰ درصد شهروندان بروجردی به این بیماری خبر می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چشم‌انداز خاصی برای جلوگیری از ابتلای مردم به این بیماری وجود ندارد، همچنان که شاید یکی از استراتژی‌ها ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به بیماری باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: در شرایطی که قرنطینه کلی اجرایی و اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نمی‌شود، بیماریابی ارزشی ندارد.

کاکاوند با تاکید بر اینکه نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشور ۴.۷، در لرستان ۳.۶ و در شهرستان بروجرد ۲.۸ درصد است، افزود: با توجه به بی‌توجهی مردم بروجرد به اصول بهداشتی و خودمراقبتی، در حوزه بهداشتی تقریبا ناتوانیم.

وی برگزاری آئین‌های عزا و عروسی را کانون آلودگی به بیماری کرونا در بروجرد دانست و گفت: آمار مبتلایان در این شهرستان تا شب گذشته ۲ هزار و ۳۱۸ نفر است که از مجموع ۹۰۰ بیمار بستری تاکنون ۷۵۰ نفر بهبود یافته‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا، همه اعتبارات و هزینه‌های درمانی در حوزه بهداشت و درمان صرف مقابله با بیماری و مداوای بیماران می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار