خبرهای داغ:

حرکت در آموزش و پرورش همه جانبه/توجه همزمان به ابعاد تربیتی، علمی، جسمی،‌عاطفی دانش آموزان

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: حرکت در آموزش و پرورش همه جانبه و همزمان به ابعاد تربیتی، علمی، جسمی،‌عاطفی و...توجه شود.
کد خبر: ۹۲۵۲۷۸۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در نشست انجمن اولیاء و مربیان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با حضور مسئول استانی این انجمن اظهار کرد: از ارکان مؤثر تعلیم و تربیت انجمن‌ها هستند و مهم است که یادآوری شود که کار اصلی که به ما سپرده شده است، تعلیم و تربیت دانش آموزان است! و این کار محصولی مشترک است که قسمتی در اختیار ماست و بخش اعظم آن با خانواده است، هر چند که ما معلم و همزمان اولیاء نیز هستیم و در کنار ارکان دیگر مانند گروه همسالان و جامعه نقش تربیتی داریم.
وی افزود:‌برای ما بسیار مهم است که حرکت در آموزش و پرورش همه جانبه باشد و همزمان به ابعاد تربیتی، علمی، جسمی، عاطفی و... توجه شود.
موسوی خاطر نشان کرد: هر تغییری و تحولی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد لازم است که خانواده مجاب شوند! بر این اساس برای دوره‌ای شدن مدارس (مقطع ابتدایی) جلسات متعددی با خانواده‌ها گذاشتیم.
وی تصریح کرد:در کنار تعامل با خانواده‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تعامل گسترده و مؤثری داشتیم و سعی کرده ایم در تمامی طرح و برنامه‌های خود مدارس دولتی نادیده گرفته نشود!
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تذکر داد: تعدد کار‌ها در آموزش و پرورش بسیار است و گستردگی کارها، کار را سخت می‌کند! اما منافع مردم را باید در نظر بگیریم.
وی به جوان سازی و نیرو سازی برای سال‌های آینده نیز اشاره کرد و خواست تا فضا را برای حضور و فعالیت جوان‌ها مهیا کنیم. وی به مفهوم جوان هم اشاره کرد و تصریح کرد: منظور ما از جوان! فکر قوی و خلاق است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه لازم است استعداد‌ها را در مدرسه شناسایی کنیم و یکی از این استعداد‌ها را مهارت‌های هنری دانسته و گفت: جای هنر در مدارس خالی است! ما هم در اداره این کار را شروع کردیم چرا که هنر موجب افزایش عزت نفس و اعتماد دانش آموزان می‌شود.
وی از مدیران خواست هنر و استعداد دانش آموزان را با سلیقه و جلوه‌های زیبا در راهرو‌ها و سالن‌های مدرسه به رؤیت والدین و دیگر دانش آموزان برسانیم.
موسوی در این نشست تأکید دارد: هر دستگاه شناسنامه دار که قبول کند که با آموزش و پرورش کار کند فقط با هدف و به شرط کمک به اهداف تعلیم و تربیت رسمی کشور با آن‌ها همکاری خواهیم نمود.
اسقائی رئیس اداره انجمن اولیائ و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به آمار‌های حوزه انجمن و اولیاء استان و برنامه‌های آن از جمله تشکیل کار گروه ماده ۱۸ اشاره کرد.
مجتبی رضوانی نماینده مدیران در این نشست به ایجاد کارگاه‌های ایران مهارت در مدارس برای مهارت آموزی به والدین و استفاده از این تجربه موفق اشاره نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها