نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم واقعاً دلتنگ حرم رضوی هستند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با خادمان آستان قدس رضوی گفت: زندگی معصومین(علهیم السلام) منشأ برکات معرفتی است.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۹۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ خادمان امام رضا علیه السلام در قالب کاروان زیرسایه خورشید به بام ایران سفر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر دیروز در دیدار با خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، گفت: از عمق جان و وجودمان خوش آمد می گوییم و خاضعانه تشکر می کنیم.با تمام وجودمان از این امر زیبا و کار خوب که علی رغم این شرایط خاص و ضرورت هایی که اقتضاء می کند باز شما عنایت کردید و در این ایامی در واقع ایثار کردید و این فرصت را به ماها دادید و همچنین در استان های دیگر که عطر و بوی رضوی را استشمام کنیم و محضر شما عزیزان باشیم.

وی افزود: مردم واقعاً دلتنگ حرم رضوی هستند و لحظه شماری می کنند هرچه زودتر این موانع برطرف شود و خود را به حرم برسانند و زائر باشند و متوسل باشند. بهره مند شوند از آن همه برکات از نزدیک. هرچند این بزرگواران آنقدر در اوج کرامت اند که دور و نزدیک ندارد، ولی زیارت از نزدیک حال و هوای دیگری دارد ودلها برای آن فرصت پر می زند.

وی با تأکید بر استفاده از این فرصت با توجه به شرایط موجود در جاهای مختلف استان با اجرای برنامه های محتوایی، اظهار کرد: بیان ذکر صلوات خاصه به صورت مدام در بین نمازها و یا در مقابل ضریح مطهر خود دارای محتوا است. همین توسل و اشک‌ در مرثیه آن بزرگواران ریختن و مدح در وصف این بزرگواران به متصل شدن دل و زدوده شدن ظلمات می‌انجامد، که خود سرشار از محتواست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، زندگی ائمه معصومین علیهم السلام و اهلبیت را الگوی سبک زندگی در عرصه های مختلف خانه، جامعه، سبک زندگی سیاسی،  سبک زندگی اقتصادی و ... ،برشمرد و تأکید کرد: یک محتوای زیبا و جهت دهنده در زندگی این بزرگواران وجود دارد، که ما از آنها کم می دانیم و کم در محضر آنها تلمذ کرده ایم.

یکی از ویژگی های امام هشتم، غرس درخت بود. در سفر به سمت مرو در هر فرصتی که می شد حضرت درخت غرس می کردند و مردم را به این امر توصیه می کردند. پرهیز از اسراف دیگر توصیه آن حضرت بود که حتی برای توجه به حیوانات نیز توصیه داشتند.

وی زندگی معصومین را منشأ برکات معرفتی دانست و افزود: انسان هرمقدار در این دریا شناور باشد می تواند انواع زیبایی ها را یاد بگیرد و در زندگی خود جاری و ساری کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اجرای پرمحتوای برنامه های دهه کرامت، ترویج سبک زندگی معصومین را برای رفع نواقص جامعه و برطرف کردن مشکلات ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: راه دیگری برای حل مشکلات جامعه جزء با توسل به معصومین و شاگردی در مکتب آنان نیست.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی برای رسیدن ما به خودش و تقرب به سوی خودش، برای ما یک ظرفیت قرار داده و همه راه های سعادت و کمال در مکتب اهلبیت علیهم السلام قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه باید مردم را بر سر سفره اهلبیت بنشانیم بر استفاده بهینه از فرصت دهه کرامت تأکید کرد و در پایان بار دیگر از حضور و حرکت زیبای خادمان رضوی در اقصی نقاط کشور و استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات