خبرنگار بسیج گزارش می دهد

مراکز غربالگری؛محلی برای تشخیص یا محلی برای شیوع کرونا؟!

با وجود افزایش روز افزون مبتلایان به کرونا در زنجان؛ اما برخی افراد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۹۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ این روز‌ها به علت عدم رعایت و بی توجهی مردم ومسئولین نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مراکز غربالگری استان با ازدحام بیش از حد جمعیت مواجه است. به همین منظور خبرنگار بسیج زنجان به یکی از این مراکزدر سطح استان زنجان سری زده است که در ادامه این گزارش را می‌خوانید:

در بدو ورود به مرکز غربالگری با انبوه جمعیتی مواجه می‌شوم که بدون رعایت فاصله اجتماعی مناسب کنار هم ایستاده و عده‌ای نیز بی توجه به وضعیت مشغول صحبت با یکدیگر هستند.

پس از عبور ازاین قسمت به بخش اطلاعات این مرکز مراجعه می‌کنم. مرد جوانی بدون رعایت فاصله اجتماعی مناسب و با تاکید بر مثبت بودن تست کرونای خود در انتظارنتیجه آزمایش همکار خود که در کنار اوست، میباشد.

سالن انتظار مرکز نیز از قاعده شلوغی مستثنی نیست؛ مراجعین پس از ویزیت پزشک به قسمت خدمات پرستاری هدایت می‌شوند. تعدادی از آن‌ها حتی از ماسک استفاده نکرده اند!

یکی از مراجعین درباره علت مراجعه خود می‌گوید:پس از سه ماه در خانه ماندن به منظور دورهمی به خانه یکی از اقوام خود دعوت شدیم که متاسفانه فردای مهمانی باخبر شدیم یکی از اقوام دچار تنگی نفس شدید شده وپس از انجام آزمایشات مربوطه، تست کرونای وی مثبت اعلام شد. به همین دلیل من نیز به همراه همسر و فرزندم جهت اطمینان از سلامتی خود به این مرکز مراجعه نمودیم.

خانم جوانی که در این مرکز حضور یافته، از خدمات کادر درمانی و پرستاران این مرکز گله کرده و میگوید:از ساعت ۹ صبح جهت انجام تست به این مرکز مراجعه نمودم که تا به این ساعت (۱۶) تنها توانستم توسط پزشک مربوطه ویزیت شده و خدمات پرستاری به بهانه وارد نمودن آمار شیفت صبح و یا مشکل در برنامه اکسل سیستم از ساعت ۱۴:۳۰ از پذیرش مراجعین تا به این لحظه خودداری نمودند.

وی می‌گوید:خدمات پرستاری به جهت اعلام کد پیگیری بیمار مربوطه، سوالات تکراری پزشک معاینه کننده در مرحله قبل نظیر سن، کدملی، نام پدر، آدرس، علائم بیماری و... را دوباره تکرار کرده وسپس مراجعین را به سمت اتاق تست هدایت میکنند.

این مراجعه کننده می‌افزاید:ای کاش به جای پرسیدن سوالات تکراری و یا عدم پاسخگویی در مقابل اعتراضات و پرسش‌های مراجعه کنندگان، کمی هم به فکر سرعت انجام مراحل بودند چرا که همین کندی کار و ازدحام بیش از حد جمعیت خود سبب انتشار ویروس کروناست!

با توجه به اینکه تمامی آمار‌ها نشان از افزایش موارد مثبت و بی توجهی مردم استان نسبت به این افزایش است، اما باید این نکته را یادآور شد که کادر درمانی پس از ۵ ماه تلاش شبانه روزی، مضاعف وبی منت نیاز به استراحت و تجدید نیرو و توان دارند و زحمات این قشر بر کسی پوشیده نیست.

عدم استفاده مردم از ماسک و رعایت نکردن سایر موازین بهداشتی، زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد که شایسته است با اعمال محدودیت‌ها و راهکار‌های مناسب نظیر سیستم ثبت یکپارچه اطلاعات مراجعین جهت جلوگیری از اتلاف وقت و کنترل تعداد مراجعین و... تمامی دستگاه‌های اجرایی، مردم ومسئولین با همدلی وهمکاری یکدیگر گامی موثر در جهت کاهش مبتلایان به این ویروس منحوس بردارند.
ارسال نظرات