ساده سازي، اصلاح فرايند مشاركت و درك منطقي و نوآورانه از تغييرات اجتماعي از تاثيرات هوشمندسازي در ناجا

فرمانده انتظامي استان ساده سازی و اصلاح فرآیند مشارکت و کاهش هزینه‌ها و بسترساز توزیع، ابداع، گردآوری و درک صحیح از تغییرات اجتماعی را از تاثيرات هوشمندسازي در نيروي پليس دانست.
کد خبر: ۹۲۵۳۱۴۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در جمع مسئولان انتظامی استان مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جایگاه خطیر و حساس نیروی انتظامی در ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه بیان داشت: در یک جامعه اسلامی و اخلاق مدار، توامان با آراستگی به ارزش‌های دینی و الهی، ضرورت داشتن هوشیاری، بصیرت در برابر توطئه‌های همه جانبه نظام استکبار بین المللی، از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار است.

وی توجه به پدافند غیرعامل را یکی از موثرترین و پایدارترین روش‌ها در برابر تهدیدات دانست و اظهار داشت:‌ تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل علاوه بر کاهش شدید هزینه‌ها، کارایی دفاعی طرح‌ها، اهداف و سیاست‌ها را در زمان بحران بسیار افزایش خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه ضرورت رویکرد جامع به پدافند غیرعامل و توجه به شرایط، راهکارها و انعطاف و پویایی و فرماندهی و کنترل عملیات پدافند غیرعامل را مورد تبیین قرار داد و اضافه کرد: در دفاع غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها،  صنایع و کلیه آحاد یک جامعه می‌توانند نقشی مؤثر ایفا کنند و توجه به این مهم موضوعی بنیادی است که وسعت و گسترده آن همه زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس را در بر گرفته و باید در برنامه ریزی و سازماندهی همه جانبه به عنوان یک فرهنگ سازمانی بدان توجه کرد.

وی در ادامه به اهداف نیروی انتظامی در مسیر هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: با پیچیده تر شدن سازمان‌ها، سرعت سریع تغییرات و تحولات فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، ضرورت بازبینی شیوه‌های مدیریت اطلاعات و دانش بیش از پیش احساس شد و نیروی انتظامی به درستی در این مسیر گام برداشت.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در تحقق هوشمندسازی پلیس در استان مرکزی اضافه کرد: هوشمند سازی با ساده سازی و اصلاح فرآیند مشارکت و کاهش هزینه‌ها؛ بسترساز توزیع، ابداع، گردآوری و درک صحیح از تغییرات اجتماعی شده و می‌تواند به تصمیمات نوآورانه، منطقی و کاربردی در حوزه نظم و امنیت کمک کند و سیاست‌های دانش محوری، نوآوری و روزآمدی پلیس را تسهیل و تسریع بخشد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی در ادامه بر ضرورت پاسخگویی در تمامی حوزه‌های ماموریتی در مجموعه پلیس استان تاکید کرد و بیان داشت: هدف راهبردی و كلان نیروی انتظامی نهادینه سازی علم، آگاهی و معرفت، عزم و اراده راسخ، اعتماد به نفس و خودباوری و اتکاء به حق تعالی، مسئولیت پذیری، توانمندی و آمادگی، روحیه رأفت، محبت، دلسوزی و امانت نسبت به آحاد مردم به عنوان شاخصه هاي رفتاري بنيادين در بين كاركنان است که تحقق آن تعمق و تأمل در شاخصه‌های پلیس در تراز انقلاب اسلامی و ارائه خدمت و پاسخگویی بهتر به مردم را بيش از پيش مي طلبد.

وی برنامه ریزی مبتکرانه در پاسخ به موقعیت‌ها را حاصل اطلاعات کیفی و دسترسی به منابع مورد نیاز دانست و گفت: خدمات پلیس شامل بخش‌های بسیار متفاوت بوده که با وجود این تفاوت‌ها، باید برای کسب هدف مشترکی توجه داشت تا بتوان در کیفی سازی مأموریت‌ها،‌ به بهترین شکل اطلاعات را مدیریت و تبادل کرد و با تکیه به محرمانه بودن و الزامات سازمانی، موانع تأثیرگذار بر بهبود وظایف را مرتفع ساخت.

سردار مفخمی شهرستانی توجه به نظارت‌های مستمر را  از ضرورت‌ها در مأموریت‌های یک سازمان خدمت گزار دانست و خاطر نشان کرد: به منظور بهره گیری از تغییرات هوشمندسازی به عنوان ابزار دستیابی به اهداف پیشرو، استفاده از فناوری نوین با سازماندهی دوباره وظایف ارتباط و تاثیرگزاری نزدیکی را به دنبال خواهد داشت و باید در سازماندهی نیروهای پلیس به ساختار، رویکرد و روش‌ها به ویژه در حمایت از ارتباط با مردم و چگونگی احصاء و بهره گیری از نیازهای فناوری اطلاعات توجه كرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان تاکید کرد: فرماندهان باید فرصت‌هایی را که مدیریت اطلاعات و دانش و هوشمندسازی فراهم می‌سازد مورد توجه قرار داده و تغییرات اصلی لازم برای دستیابی به وضعیت آینده را برانگیزند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات