خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با بسیج:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما باید خلأهای قانونی که در جامعه وجود دارد از طریق قضات و وکلا شناسایی کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۴۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

خلأهای قانونی از طریق قضات و وکلا شناسایی شودحجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، در خصوص هفته قوه قضاییه اظهار داشت: ما باید خلأهای قانونی که در جامعه وجود دارد از طریق قضات و وکلا شناسایی کنیم.

وی افزود: وقتی این خلأها توسط نمایندگان مجلس با ارتباط با قوه قضاییه شناسایی شدند، مشکلاتی که در دستگاه قضایی ما وجود دارد وارد مجلس کرده و تبدیل به قانون کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی مواقع عدم عدالتی که در جامعه وجود دارد به دلیل نبود قانون خوب است به همین خاطر در جامعه دائماً فساد به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: در خصوص بازار مسکن، خودرو، مهریه و... نیز به همین صورت است، اگر قانون درستی حاکم باشد دیگر دلالی وجود ندارد و جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود.

حسینی‌یمین با بیان اینکه پیشگیری از جرم از جمله وظایف قوه قضاییه است که باید به آن پرداخته شود، گفت: بسیاری از اطلاع‌رسانی‌ها ضعیف هستند در صورتی که مقام معظم رهبری نیز در خصوص اتفاقات تذکر دادند تا عدالت بدون هیچگونه تبعیضی نسبت به همه، اتفاق بیفتد تا اعتماد مردم از جامعه و حکومت اسلامی کم نشود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضا ابراز داشت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری جدی از دستگاه قضا داشته باشند چراکه رسانه یک پای دموکراسی است و باید کاری کرد که مملکت تغییر مثبت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نماینده که دو نفر از آنها متعلق به همدان هستند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید مدعی العموم وارد شود و اگر این نمایندگان فساد یا مشکلی داشتند بررسی کند و اگر اینگونه باشد تا سطح بالاتر هم باید اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر ما دوستدار دین، رهبری و نظام هستیم باید بی‌پرده مطالبه‌گری کنیم تا جامعه بتواند رشد پیدا کند.

حسینی‌یمین در خصوص ایدئولوژی شهید بهشتی گفت: در ایدئولوژی شهید بهشتی طاغوت، طاغوت است چه تاج به سر باشد چه عمامه به سر باشد، بنابراین اگر مناسبات جامعه مناسبات عادلانه نباشد و ظالمانه باشد هیچ تغییری پیدا نمی‌کند.

وی در خصوص راهکارها و اینکه چگونه دادگاه‌های ما می‌توانند از وجود رشوه و سایر خلاف‌ها در امان بمانند، ابراز داشت: رسانه‌های ما باید مطالبه‌گری داشته باشند و این خودبخود سیستم قضاوت را تحت فشار قرار می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر دادگاه‌های ما تحت فشار قرار بگیرند دیگران هم فکر خود را خواهند کرد و عدالت در جامعه برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات