نماینده ولی فقیه درمازندران تاکید کرد

لزوم بکارگیری نخبگان در حوزه‌های مدیریتی

نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: اگر نخبگان در حوزه مدیریت به کار گیری می شدند الان اوضاع مملکت بهتر بود. همین طوری که در حوزه دفاع استفاده کردیم و پیشرفت چشم‌گیری داشتیم.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۱۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در نشست با «احسان چیت ساز» معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری که برای معارفه «محمدآزاد بخت» رئیس جدید بنیاد نخبگان استان مازندران به دیار علویان سفر کرده، به تقارن این معارفه و بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرم «سعید کمالی» و «علی جمشیدی» اشاره کرد وگفت: برادر ارجمند ما «محمد آزاد بخت» در سال های متمادی که در مسئولیت های مختلف بودند، الحمدالله در همه جا موفق بودند. ایشان فردی قرآنی و ارزشی هستند.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: حوزه نخبگان بسیار مهم است. مثل یک سرزمین حاصل خیز می باشد. هیچ کس برای برداشت محصول سراغ کویر نمی رود بلکه سراغ زمین حاصلخیز می آید. الحمدالله ایران اسلامی از نظر افراد نخبه از دانش آموزی تا سایر مقاطع تحصیلی و در همه اصناف کم نداریم. ولی به دلیل عدم برنامه ریزی، دراستفاده از آنها موفق عمل نکردیم و خیلی ها متاسفانه مهاجرت کرده اند.

وی تأکید کرد: متاسفانه خیلی از اقدامات در حوزه نخبگان در حد شعار باقی ماند. از نخبگان بیشتر در حوزه تحقیقات و دانشگاهی و تولید علمی استفاده می شود که البته خوب است، ولی در حوزه مدیریتی استفاده نمی شود. اگر نخبگان در حوزه مدیریت به کار گیری می شدند الان اوضاع مملکت بهتر بود. همین طوری که در حوزه دفاع استفاده کردیم و پیشرفت چشم‌گیری داشتیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه افزود: چرا در کشوری که ۹ درصد منابع جهان و یک درصد جمعیت دنیا را دارد دچار مشکل هستیم؟ چون از نخبگان در حوزه مدیریت استفاده نشده است.ما باید نخبگان را وارد حوزه قدرت کنیم. باید راهبردها و نگاه ها را عوض کرد. باید طوری شود که با عوض شدن دولت تغییرات زیادی صورت نگیرید. اگر از مدیران نخبه اسنفاده شود این تغییرات به حداقل می رسد.

وی خاطرنشان شد: ما باید روی آسیب های موجود در استان مازندران کار کنیم. به قول مقام معظم رهبری بین واقعیت ها و بایدها فاصله زیادی وجود دارد. واقعیت ها و باید های استان مازندران باید توسط نخبگان تبیین شود./شبستان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار