خبرهای داغ:
به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک امامت؛

زیارت مجازی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در سمنان

مراسم گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) با عنوان((شوق زیارت)) و زیارت بارگاه هشتمین اختر تابناک به صورت مجازی در سمنان برگزار شد
کد خبر: ۹۲۵۳۶۸۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حضرت رضا (علیه السلام) در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. از قول مادر ایشان نقل شده است که: "هنگامی‌که به حضرتش حامله شدم به هیچ وجه ثقل حمل را در خود حس نمی‌کردم و وقتی به خواب می‌رفتم، صدای تسبیح و تمجید حق تعالی و ذکر "لااله‌الاالله" را از شکم خود می‌شنیدم، اما، چون بیدار می‌شدم دیگر صدایی بگوش نمی‌رسید. هنگامی‌که وضع حمل انجام شد، نوزاد دو دستش را به زمین نهاد و سرش را به سوی آسمان بلند کرد و لبانش را تکان می‌داد؛ گویی چیزی می‌گفت. "
نظیر این واقعه، هنگام تولد دیگر ائمه و بعضی از پیامبران الهی نیز نقل شده است، از جمله حضرت عیسی که به اراده الهی در اوان تولد، در گهواره لب به سخن گشوده و با مردم سخن گفتند که شرح این ماجرا در قرآن کریم آمده است.
به مناسبت گرامیداشت ولادت امام هشتم (ع) زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به صورت ویدیو کنفرانس و با عنوان ((شوق زیارت)) به همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی به همت مراکز نیکوکاری و امداد استان در امامزاده یحی (ع) سمنان برگزار شد.
لازم به ذکر است در این مراسم کلاس‌های تابستانه و متنوع فرهنگی، علمی و ادبی بسیج نیز افتتاح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها