افزایش ۵۰ درصدی جمعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: اگر چه طی ۵ سال گذشته، سالانه شاهد خروج ۱۰ درصدی از جمعیت مددجویان استان بوشهر از چرخه تحت پوششی این نهاد با برنامه های توانمند سازی هستیم اما در مجموع ۵۰ درصد به جمعیت تحت پوشش این نهاد افزوده شده است.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۶۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

افزایش ۵۰ درصدی جمعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۱۶۲ و هزار نفری استان بوشهر، قریب به ۸۰ هزار نفر با ضریب ۷ درصدی از جمعیت کل تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند.

وی افزود: اگر چه طی ۵ سال گذشته، سالانه شاهد خروج ۱۰ درصدی از جمعیت مددجویان استان بوشهر از چرخه تحت پوششی این نهاد با برنامه‌های توانمند سازی هستیم، اما در مجموع ۵۰ درصد به جمعیت تحت پوشش این نهاد افزوده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: این نهاد در شکل گیری فقر، نقشی ندارد، اما وقتی خانواده‌هایی مستاصل و نیازمند به این نهاد مراجعه می‌کنند و دارای شاخص‌های قرارگیری برای پوشش‌های حمایتی این نهاد هستند، موظف به پذیرش آن‌ها هستیم.

لطفی گفت: برای فقرزدایی و مدیریت فقر، نیازمند یک هم گرایی بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ صنعتی استان هستیم و گرنه اعتبارات ناچیز این نهاد، قادر به پاسخگویی حداقلی به جامعه هدف نیست.

وی بیان کرد: اگر در در دو دهه گذشته افرادی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گرفتند که بزرگترین مشکل آن‌ها معیشت و مستمری بود، اما اکنون و با جوان شدن سن و جنس فقر، هر خانواده حداقل ۵ مورد نیازمندی دارد که به ما مراجعه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: یکی از اقدامات مفید و مثبت مجلس نهم، پایدار کردن بودجه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در قالب تبصره ۱۶ برنامه عملیاتی سالانه بود که نتیجه آن ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و توانمندسازی مددجویان بوده است که در مجلس دهم نیز ادامه یافت.

لطفی گفت: از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که سهم استان بوشهر در حوزه اشتغال مددجویان این نهاد را ارتقاء ببخشند.

وی اظهار کرد: در سال جاری کار ساخت یک هزار واحد مسکونی جدید، آغاز می‌شود که نیاز است نمایندگان استان بوشهر اقداماتی برای جذب بودجه آن از محل کمک‌های دولت انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در صورت ساخت این میزان مسکن مددجویی، نیاز مددجویان این نهاد در سراسر استان بوشهر به مسکن ایمن و بادوام رفع می‌شود.

لطفی با اشاره به خیر بودن مردم استان بوشهر، عنوان کرد: تجزیه و تحلیل‌های آماری در کمیته امداد کشور نشان می‌دهد که استان بوشهر در قیاس با جمعیت خود، جزء استان‌های برتر کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی و استفاده از کمک‌های خیرین برای فقرزدایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: با وجود خیرین حقیقی فراوان در استان بوشهر، متاسفانه بخش عمده‌ای از شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان با وجود داشتن مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام چندانی برای کمک به مدیریت فقر در استان بوشهر انجام نمی‌دهند.

پایان خبر/
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات