خبرهای داغ:
همزمان با دهه کرامت صورت گرفت؛

آغاز بکار مرکز نیکوکاری ۱۴ معصوم(ع)

همزمان با دهه کرامت و با حضور خادمان حرم مطهر رضوی مرکز نیکوکاری ۱۴ معصوم (ع) در روستای آراسنج از توابع شهرستان بوئین زهرا آغاز بکارکرد.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۱۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در مراسم آغاز بکار مرکز نیکوکاری ۱۴ معصوم(ع) در روستای آراسنج، بیان کرد: مرکز نیکوکاری یک واحد مردمی است که توسط خود مردم هم اداره می شود.

فرزاد فرهادی ادامه داد: در واقع مرکز نیکوکاری با مجوز و تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره)فعالیت می کند ولی این نهاد هیچ دخالتی در فعالیت های این مراکز ندارد.

وی افزود: در مرکز نیکوکاری هیچ یک از کارکنان این نهاد نقش و یا دخالتی ندارند بلکه هر اقدامی صورت می گیرد توسط اعضای هیئت امنا و سایر اعضای این مرکز مدیریت شده و اجرا می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مرکز نیکوکاری شعبه یا نمایندگی کمیته امداد امام (ره) نیست بلکه با حضور اقشار مختلف یک محله و با محوریت مسجد شکل می گیرد و خدمت رسانی به نیازمندان را پیگیری می کند.

وی افزود: مرکز نیکوکاری در محله ایجاد می شود تا خدمت رسانی به نیازمندان در قالب مردمی آن تقویت شده و بستر خدمت رسانی بهتر به نیازمندان فراهم شود.

فرهادی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری در محله های مختلف دائر می شود تا نیکوکاران هر محله دست در دست هم برای رفع مشکلات نیازمندان همان محله تلاش کنند تا این زنجیره انفاق و نیکوکاری به رفع محرومیت در جامعه منجر شود.

وی با اشاره به کمک حامیان به ایتام اظهارکرد: در طرح اکرام ایتام که برای حمایت از ایتام تدارک دیده شده و از پرطرف دارترین طرح های نیکوکاری کمیته امداد است، چهار هزار و ۵۶۱ یتیم و فرزند محسنین از سوی ۲۵ هزار و ۸۸ حامی حمایت می شوند که این تعداد در طول سال ۹۸ بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۳۴ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت خود مساعدت کرده اند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: سرانه کمک حامیان در مجموع دو طرح در پایان سال ۹۸ بیش از ۵۲ هزار تومان و سرانه دریافتی ایتام بیش از ۲۸۷ هزار تومان است.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند با فراهم آوردن بسترهای لازم، برای راه اندازی مرکز نیکوکاری در محله های خود اقدام کنند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها