امام جمعه بهاباد:

برای مبارزه با فساد علاوه بر مسئولان باید مردم نیز مشارکت کنند/ملاک در مبارزه با فساد باید فقط حق، عدل و قانون باشد

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مردم از مبارزه بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسد امیدوار مى‌شوند زیرا فساد مالى و اقتصادى همچون ویروس کرونا، بسیار خطرناک و به‌شدت واگیردار و مُسرى است گفت: برای مبارزه با فساد علاوه بر مسئولان باید مردم نیز مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۸۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مسئله گرانی ووضعیت معیشت مردم در این برهه حساس اشاره کرد و اظهارداشت: ملاک در مبارزه با فساد باید فقط حق، عدل و قانون باشد و هیچ ملاحظه دیگرى در کار نباشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه دو ویروس کرونا و فساد هر دو مخرب هستند، ابراز داشت: بیشترین ضربه از فساد است، زیرا کرونا با پروتکل‌های بهداشتی قابل‌کنترل است لذا با این تفاسیر می‌بایست با فساد مبارزه کرد و این وظیفه عموم مردم تلقی می‌شود.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مبارزه با فساد، اعتماد به نظام و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش مى‌دهد و آسیب‌هاى اجتماعى را فرو می‌کاهد و فرهنگ کار و تولید و امید به کسب و کار درست را رواج مى‌دهد و نگاه و باور به دین و ارزش‌هاى دینى را که حاکمیت آن از حکومت اسلامى انتظار مى‌رود تقویت مى‌کند افزود: مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادى ندارد بلکه آثار سیاسى، اجتماعى، فرهنگى و حتى اعتقادى دارد.
وی با تاکید براینکه گرانی غیر از گرانفروشی است و باید دستگاه دولتی و قضایی نیز نظارت کنند افزود: باید جلو گرانی را از ریشه بگیریم و درخواست ما از همه فرهیختگان اجتماع این است روی این موضوع مطالعه کرده و عوامل آن را شناسایی و سران قوا را در برطرف کردن این مشکلات همراهی کنند.
ابراهیمی بشکانی از دستگاه قضایی درخواست داریم مبارزه با فساد را پیگیری کنند و در این راه نیز مطمئن باشند که مردم نیز آنان را به طور جدی حمایت می‌کنند.
خطیب جمعه بهاباد با تبریک میلاد با سعادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ه) ودهه کرامت با اشاره به جایگاه و تأثیر بزرگداشت دهه کرامت، این ایام را فرصتی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: امام رضا (ع) جلوه رأفت و محور وحدت امت اسلام است.
بشکانی به شخصیت زندگی امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: شخصیت امام رضا (ع) دارای ابعاد مختلفی است که جنبه‌های مختلفی دارد و درس‌های زیادی برای بشریت به دنبال دارد.
وی بابیان اینکه بارگاه امام هشتم در مشهد قراردارد و سبب دلگرمی برای ملت ایران است افزود: وجود بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان در مشهد مقدس، مایه عزت و دلگرمی ملت بزرگ ایران اسلامی است.
امام جمعه بهاباد درادامه با بیان این که ملت ایران در سایه سار معنویت و نورانیت حرم‌های مطهر امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان به جایگاه ارزشمندی در جهان دست یافته اند، گفت: در سایه الطاف این دو شخصیت برجسته جهان اسلام، امروز ایران اسلامی سرشار از نور معنویت است.
وی با اشاره به حضور کاروان‌های در سایه خورشید که به مناطق مختلف کشور و به شهرستان بهاباد سفر می‌کنند، افزود: حضور این عزیزان فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی رضوی به مردم است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات